Gå till innehåll

SF Debris


Rekommenderade inlägg

Den här gången vill jag tipsa om SF Debris' Opinionated Reviewsblip eller på hans egen site. (I vilket fall å är de 'hostade' på blip)

Om man tycker om att höra recensioner på Star Trek så är SFDebris recensioner något som jag hoppas att ni inte har missat, de är väldigt djupa och genomgående noggranna. Absolut en personlig favorit som jag aldrig missar.

Det är på engelska och varje del brukar vara 10-12min lång. Varning också för han ibland höjer rösten rejält, så att ni inte väcker barnen, skadar hörseln eller någonting i den stilen. :P

Mer Bakgrundsinformation

Till en början recenserade han bara VOY men med tiden så blev det mer och mer att han recenserade all Trek, mot slutet nu så har han dessutom börjat att recensera andra SciFi serier också dock.

Han gjorde det först genom sin youtube-kanal, men efter att han fått ett par videor borttagna plötsligt och en andra prick (för upphovsrättsintrång. Det kan diskuteras men Youtube höll inte med)och vid nästa hade fått kontot som han lagt ner så mycket tid på avstängt, så valde han att gå över till blip.tv som var bättre ämnat för den typen av innehåll (recensioner). Han tog även bort de tidigare videorna från youtube och lägger nuförtiden bara upp korta trailers med länk till blip-sidan. En del av hans fans använder dock fortfarande den kanalen för att diskutera recensionerna, och hans recensions-schema finns alltjämt där.

Nuförtiden laddar han upp, förutom icke-Star Trek recensioner, både nya recensioner (1-2 i veckan) och gamla som han eventuellt modifierar lite (1-2 i veckan). Alla hans gamla recensioner som fanns på Youtube, har inte kommit upp på blip-kanalen än (det var en del som försvann då).

Redigerad av Lord Di Lego
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...