Jump to content

Geordi LaForges VISOR inspirerar Googles nya uppkopplade glasögon

Nyhet

Recommended Posts

Google har baserat sin framtidsprodukt Google Glasses, ett par glasögon som du alltid är uppkopplad med, på Geordi LaForges VISOR, skriver Dailymail.co.uk.

Googleglasögonen släpps bara inom några år, och kommer att ersätta smartphones för surfning, tror företaget.

-Du måste ta fram din telefon, du måste låsa upp den, du måste skriva på den och då har du redan förlorat värdefulla sekunder och om du har en konversation med någon där du behöver information så har det blivit onaturligt och bökigt. Jag gör en djärv förutsägelse att vi inom tre till fem år har en Star Trek-assistent med mycket fler funktioner än din telefon har nu, säger Amit Singal som är vice-vd vid Google till Daily Mail.

En video hur glasögonen fungerar kan du se nedan:

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Innovativt och futuristiskt men jag vet inte om det lockar mig särskilt mycket. Det känns som det skulle vara otroligt stressande att leva med en dylik mojäng påslagen. Facebook-fenomenet skulle komma lite väl nära inpå. Jag ogillar tanken på att hela tiden vara uppkopplad och tillgänglig - jag finns inte med på facebook längre och uppskattar det lugn och ro det beslutet har gett mig. Som Tam Elbrun sa (i TNG 3:20 "Tin man") : "Well, having to get to know someone, just once, has its appeal. I mean, talking to them, instead of getting it all at once up here -- (Tam taps his forehead) -- whether I want it or not.". Är mäkta trött på alla ytligheter på facebook och liknande medier och att ha dem direkt i synfältet hela tiden skulle vara förfärligt.