Nyhet Posted March 1, 2013 Report Share Posted March 1, 2013 (edited) I tisdags ägde en presentation av det kommande Star Trek-spelet rum i London, och det har kommit ut en hel del ny information om spelet. På gästlistan fanns bland annat bloggarduon Trekkie Girls, som rapporterar att de delar av spelet som de har sett är smockfulla med allusioner för oss Star Trek-fans. De har även filmat en intervju med verkställande producent Brian Miller, som bekräftar att det kommer att vara möjligt att spela co-op över internet. Han antyder även att det kan komma att släppas tilläggsmaterial över nätet, men att det inte är deras fokus just nu. Där fanns även en korrespondent från Who's Jack London, och även han har lagt upp ett videoklipp där Brian Miller svarar på frågor om spelet. Han hävdar även att om du äger en 3D-TV så är det här spelet som äntligen kommer att ge dig valuta för pengarna. Spelet sägs ha en del likheter med action-äventyrsspelsserien Uncharted, som är känt för att på ett sömlöst sätt sammanfläta spelmoment med filmscener för att förmedla en berättelse. "Vi är väldigt medvetna om att Star Trek aldrig har kretsat kring 'nu går vi och skjuter saker' eller 'nu går vi och skjuter en massa ödlor'," berättar Brian Miller Miller för Whatculture!, som har skrivit ett utförligt reportage om spelet. Flera som har fått en förhandstitt av spelet har varit imponerade av möjligheten att på egen hand utforska skeppet Enterprise. En av dem är Paul Bradley på Masonic Gamer, som dock har både gott och ont att säga om spelet. Enligt honom kommer nog Star Trek-fans att tycka om spelet, medan vanliga gamers kanske finner det något begränsande. Källa Källa 2 Källa 3 [ Till originalnyheten ] Edited March 15, 2013 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Douglas Posted March 2, 2013 Report Share Posted March 2, 2013 okej faktumet att man kommer kunna utforska skeppet på fri hand är ju helt fenomenalt! kan knappt vänta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted March 2, 2013 Report Share Posted March 2, 2013 okej faktumet att man kommer kunna utforska skeppet på fri hand är ju helt fenomenalt! kan knappt vänta Instämmer! Tråkigt att dialogen med besättningen verkar vara ganska enformig, men det kan nog ändå bli intressant. På den positiva sidan så kan det ju ibland bli lite enformigt och sitta och lyssna igenom tusen olika dialogalternativ (såvida man inte spelar Neverwinter Nights eller dylikt, där det är lite poängen). För övrigt höjs mitt hopp när jag hör liknelsen med Uncharted. Jag har varit väldigt skeptisk till spelet, men det har nog delvis varit för att när det gäller actionspel så brukar jag föredra "open world sandbox"-varianten. Nu när jag tänker efter så är ju Uncharted-spelen inte det minsta sandlådeaktiga, och de är ändå sjukt jädra bra. Jag hoppas att det verkligen blir så att man vill spela mer för att ta sig vidare i storyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts