Gå till innehåll
Nyhet

William Shatner yttrar sig om Bob Orci

Rekommenderade inlägg

BildDet finns mycket man kan samla på. Själv samlar jag på Star Trek-serietidningar, men det finns andra som samlar på frimärken, mynt, TV-spel eller leksaker, och så sent som i dag fick jag lära mig att det är inne just nu att samla på olika utgåvor av Maos lilla röda.

Bill Gibron verkar samla på ovänner. Jag baserar detta på han sedan sex år tillbaka har legat bakom artikelserien Awww...Crap! på den populära nöjeshemsidan PopMatters, där han skriver om sådant han tycker att folk i filmbranschen gör fel.

I sin senaste artikel skriver Gibron om nyheten att Bob Orci ska regissera nästa Star Trek-film; ett beslut som han är mycket kritisk till.

Hans artikel har fått en hel del uppmärksamhet på diskussionsforumet /r/startrek, där de senaste två filmerna - och även Bob Orci själv - inte sällan är föremål för het debatt. Någon som dock är mer optimistisk är William Shatner, som skriver så här i diskussionen om artikeln i fråga:

williamshatner:

So delightful to see such spirited commentary.

True Orci is untested but is Star Trek that hard to do? He's a writer with a ton of potential plot points, he has presumably a good budget and a good production team. What more could be asked for by a director?

I personally hope he does the Guardian of Forever - that seems the perfect vehicle to right the 'wrongs' and put everything back on track but that's just my own opinion.

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har han ens sett Into Darkness än?

Ingen aning, faktiskt. Vet att han sagt att han inte vill se nya Star Trek-filmer på bio, eftersom han skulle känna sig uttittad i publiken, men att han kan tänka sig att göra det hemma för sig själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu