Emelie Litwin Posted October 26, 2014 Report Share Posted October 26, 2014 Är det någon som vet någon bra dokumentär om star trek-universumet? D.v.s inte om Shatner och Nimoy, utan Kirk och Spock. Kanske om the federation eller Zaphram Cochrane eller liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 26, 2014 Report Share Posted October 26, 2014 Jag känner tyvärr inte till några. Det finns ju en hel del småsnuttar från extramaterialet på DVD:er och så (exempelvis Starfleet Academy-sekvenserna från Blu-ray-utgåvor av TNG-filmerna), men ingenting substantiellt (vad jag vet). Misstänker att det inte är särskilt vinstgivande att göra sådana filmer, så det är kanske snarare en aveny som fanproduktioner skulle kunna utforska mer. Vi har ju sett ett exempel på vad som kan göras i och med Prelude to Axanar, som ger en (ej kanonisk) introduktion till det fyraåriga kriget mellan Federationen och Klingonska Imperiet. Sedan finns det ju en del intressanta böcker, till exempel Federation: The First 150 Years Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emelie Litwin Posted October 27, 2014 Author Report Share Posted October 27, 2014 Tack! Tråkigt. Känns ju som att det ändå skulle finnas ett intresse. Federation:the first 50 years väntar jag på att den ska komma i posten! Men jag kan inte vänta ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts