Jump to content

[Rykte] Fler kvinnliga roller till Star Trek XIII; Bryan Cranston tillfrågad som skurk

Recommended Posts

Hemsidan Film Divider påstår sig ha lite ny info om Star Trek XIII. Jag känner inte till hemsidan så väl och vet inte om jag litar på dem, så jag vågar inte riktigt göra en nyhetsartikel om detta.

Dock kan det ju fortfarande vara intressant att känna till och kommentera. Ni kan läsa om det själva här:

http://www.filmdivider.com/8704/the-characters-of-star-trek-3-from-lots-of-new-women-to-a-bryan-cranston-villain/

Den mest intressant för mig är påståendet att de siktar på att skapa fler kvinnliga roller till Star Trek XIII. Det tror jag att Star Trek (och filmindustrin i allmänhet) skulle kunna bli bättre på, och särskilt så har ju Star Trek Into Darkness fått en del kritik för sin representation of kvinnor.

Personligen skulle jag gärna se en kvinnlig antagonist, också (det har varit en viss brist på sådana i Star Trek, också), men enligt den här filmen har de i nuläget ögonen på Bryan Cranston, eller någon med en liknande stil.

Vilket jag i och för sig inte heller skulle säga nej till; är mycket förtjust i Cranston, och med en välskriven roll skulle det kunna bli mycket intressant att se honom i Star Trek.

• 1 month later...

Jag skulle personligen bli mycket glad om man hade med lite mer intressanta kvinnliga karaktärer. En stark kvinnlig antagonist ligger på topplistan av saker jag vill se i film och tv-världen överlag. Sen tycker jag att man kan klämma in både det och Bryan Cranston, lite fantasi får dom väl ha!   :)

Edited by mobocaster