Jump to content

Star Trek Beyonds inspelning i Dubai kostade 32 miljoner dollar

Nyhet

Recommended Posts

1,6 miljoner dollar per dag, eller 32 miljoner för 20 dagar. Så mycket kostade det att filma Star Trek Beyond i Dubai. Det berättar Jamal Al Sharif, ordförande för Dubai Film and TV Commission, skriver Gulf News.

-Mission: Impossible kostade 22 miljoner dollar. Detta är någonstans runt 32 miljoner dollar. Det är bara budgeten för Dubai, jag tror att huvudbudgeten är över 200 miljoner dollar, säger han.

När Al Sharif började förhandlingarna med Paramount sa alla han pratade med:

-"Detta är Star Trek. Var försiktig. Det är stort. De har stora krav." Jag sa att Star Trek är en liten händelse i mitten av Dubai, säger han.

Men snart skulle Al Sharif få oroa sig.

-De skickade material för scenbyggena som vägde 11 ton från Kanada. Dubais tull var tvungen att söka igenom 11 ton under 24 timmar och scanna det. Du kan inte hitta det i något annat land. 10 000 kvadratmeter lageryta var fyllt med lådor för inspelningen, fortsätter han.

-Jag kände att detta är problem. Vad har jag gett mig in i? Men du visar aldrig det som en ledare, säger Al Sharif.

Inspelningen flöt dock på problemfritt och de 16 dagar som var planerade blev i stället 20 när Justin Lin och hans team hittade nya miljöer att filma i.

Källa

[ Till originalnyheten ]