Gå till innehåll
Nyhet

Meyer: "Star Trek VI är en startpunkt för nästa Star Trek-serie"

Rekommenderade inlägg

Star Trek VI: The Undiscovered Country är en startpunkt för inriktningen av nästa Star Trek-serie. Det säger Nicholas Meyer, som nyligen presenterades som manusförfattare för serien som har premiär 2017, skriver Denofgeekus.com.

Meyer:

Jag kan berätta att The Undiscovered Country—enligt Bryan [Fuller]— är en verklig startpunkt eller ett slags kriterium hur jag tror att han tänker på hur inriktningen på nästa serie ska vara. Jag vill inte bli felciterad eller felcitera honom, men han gillar filmen.

Huruvida Fuller menar att serien skall utspelas efter den sjätte filmen, det vill säga mellan originalserien och The Next Generation, eller att serien skall vara i samma anda som filmen framgår inte ur intervjun.

Meyer berättar dock att serien kommer att vara annorlunda mot tidigare Star Trek.

-Jag tror att det kommer att vara en annorlunda Star Trek. Det kommer att ha en annan inriktning. Och det tror jag är förmodligen bra. Därför det som gör mig orolig när det gäller Star Trek är rädslan av att det kanske går i samma hjulspår. När jag påverkade Star Trek så gjorde vi galna saker. Och om du inte gör galna saker, så blir det stelt. Bryan Fuller —som är en mycket smart kille—har idéer som är innovativa och annorlunda. Att det är annorlunda är vad som fick mig intresserad.

Några detaljer om serien vill han emellertid inte dela med sig av.

-Om jag berättade skulle jag behöva döda er.

Han vet inte heller hur hans roll i produktionen av serien ännu ser ut.

- Om jag har tur får jag skriva avsnitt. Om jag har mindre tur sitter jag med de andra smarta mansuförfattarna och ger råd.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu