Gå till innehåll

Bryan Fuller: Jag är inte längre involverad i Star Trek: Discovery


Nyhet

Rekommenderade inlägg

bryan_fuller_star_trek_2017_160209.jpg

I oktober fick vi veta att Bryan Fuller hade lämnat ifrån sig rollen som huvudansvarig för Star Trek: Discovery, men planerade ändå att stanna kvar och arbeta som manusförfattare. Nu har han berättat att han även kommer att lämna ifrån sig det ansvaret, på grund av ett överfullt arbetsschema.

 

Bryan Fuller började arbeta med Star Trek för snart nästan exakt 20 år sedan, då han skrev manus till Star Trek: Deep Space Nine-avsnittet The Darkness and the Light, vilket han sedan följde upp med avsnittet Empok Nor. Sedan gick han över till Star Trek: Voyager, där han skrev manus till 20 avsnitt, däribland The Raven, The Bride of Chatotica! och Course: Oblivion.

 

Under perioden som följde Star Trek: Enterprise var Fuller en ivrig förespråkare av att skapa en ny TV-serie, då han ansåg att Star Trek gör sig bättre på TV än i film. År 2008 föreslog han att det kanske var läge för en moderniserad version av Star Trek: Originalserien, men han har även talat om en serie i originalseriens anda fast ombord ett nytt skepp, och han har även påpekat att Star Trek-universumet är både stort och långlivat nog för att gestalta många olika möjligheter.

 

Därför var det många som gladdes av nyheten att Fuller skulle vara huvudansvarig för den nya TV-serien, som vi nu vet heter Star Trek: Discovery och utspelar sig ca. 10 år innan originalserien. Dessvärre kom den populära producentens arbetsschema i vägen för de planerna, och i oktober fick vi veta att han hade lämnat ifrån sig arbetet som huvudansvarig till Gretchen Berg och Anton Harberts.

 

Fuller planerade dock att stanna kvar som manusförfattare och verkställande producent, men i en ny intervju med Newsweek avslöjar han att inte heller det kommer att vara möjligt.

 

"Jag är inte involverad i produktionen, eller i postproduktionen, så jag kan bara ge dem det material jag redan har gett dem och hoppas att de finner det hjälpsamt. Jag ser fram emot att se vad de gör med."

 

Fuller kommer sannolikt fortfarande att kännas av i serien på grund av sitt tidigare arbete med manus till de första två avsnitten, som han säger är genomsyrade av originalseriens anda och Gene Roddenberrys hoppfulla framtidsvision. Framöver kommer Fuller att ha fullt upp med andra projekt, såsom den kommande sci-fi-serien American Gods, som han var med och skapade och nu arbetar med som manusförfattare och verkställande producent, men han öppnar ändå upp för möjligheten att återvända till Discovery om serien får en andra säsong.

 

"De har mitt nummer, och om de behöver mig så kommer jag absolut att finnas till för dem."

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...