Jump to content

Star Trek: Discovery har premiär den 25 september på Netflix

Nyhet

Recommended Posts

discovery-premiardatum-netflix_170619.jpg

Snart bär det av igen! Efter flera förseningar har CBS och Netflix idag gått ut med ett schema för de första åtta avsnitten av Star Trek: Discovery, med start den 24 september i USA och Kanada och dagen därpå i resten av världen.

Här i Sverige kommer Star Trek: Discovery att visas på Netflix, och den första säsongen kommer att bestå av 15 avsnitt. De första två avsnitten kommer att dyka upp på streamingtjänsten under måndagen den 25 september, med nya avsnitt varje måndag fram till och med den 6 november (totalt 8 avsnitt). Därefter kommer serien att ha ett sändningsuppehåll i ca. två månader, och avsnitt 9 kommer att ha premiär någon gång i januari.

I USA sker seriepremiären redan söndagen den 24 september, då det första avsnittet kommer att sändas på TV-kanalen CBS Television Network kl. 20.30-21.30 ET/PT (det vill säga att det först sänds kl. 20.30 EDT på östkusten och sedan med tre timmars fördröjning på västkusten). Samma kväll så kommer de två första avsnitten att dyka upp på streamingtjänsten CBS All Access, där nya avsnitt kommer att premiera varje söndag under de följande sex veckorna, det vill säga dagen innan de sänds i Sverige.

I sändningsschemat på StarTrek.com beskrivs de två halvorna av säsongen som två olika "kapitel". Tiden lär få utvisa huruvida detta kommer att märkas av i handlingens upplägg.

Följ Star Trek: Discovery (Netflix) på Facebook och @StarTrekNetflix på Twitter för uppdateringar anpassade för oss utanför USA/Kanada. Importera även vårt sändningsschema till din kalender (ex Google eller iOS): ICAL / HTML /  Google . 

Källa Källa 2

[ Till originalnyheten ]

On 2017-06-21 at 01:26, RydLKPG sade:

Bra att ha ett datum att räkna ned till och att längta efter. :D

Jag hoppas att fler än jag är sugna på att följa serien medans den sänds och kanske även diskutera avsnitten här på forumet!

Ja, absolut! Jag själv började kolla på Star Trek först 2006, så det här blir första Star Trek-serien jag följer "i realtid", och ser fram emot veckoschemat :)

• 2 weeks later...

Så trevligt! :)

Jag har aldrig följt en Star Trek-serie i realtid, så det är hög tid att göra det nu när det finns förutsättningar till det. Den senaste serien är ju ENT och den såg jag ifrån början till slut först när den gavs ut på DVD. Och dom tidigare serierna följde jag via svenska tv-kanaler och gamla hederliga videokassetter. <3

Känns kul att kunna vara med "när det händer" för en gång skull. ;)

• 2 weeks later...

Ja, verkligen!

Jag är väldigt glad att avsnitten kommer att sändas veckovis och med bara en kort fördröjning mellan USA och resten av världen; annars hade jag varit tvungen att undvika Star Trek-fora tills jag hade sett alls, istället för att delta aktivt som jag skulle önska.

Jag instämmer i det. Att dom lägger sig så pass nära när det gäller sändningarna är en förutsättning plus att det är trevligt att man slipper dom där långa väntetiderna som det ofta innebar när en traditionell tv-kanal skulle visa en viss serie. Och ett avsnitt i veckan känns precis lagom. Då hinner man med att tänka och reflektera över det som man ser istället för att man bara matar på med nya avsnitt efter varandra. Det kan vara kul att sluka en serie på det sättet med ibland, men just Star Trek tycker jag passar bäst med ett nytt avsnitt varje vecka. Så som man är van vid.

Edited by RydLKPG
Stavfel