Jump to content
Sign in to follow this  
Bradis_Mamma

Hjälp ett nytt ST fan lite (DS9 SPOILER).

Recommended Posts

Tja eftersom detta är ett av mina första inlägg på forumet tänkte jag inleda med att presentera mig själv.

Jag är 15 år och ett relativt nyfrälst Star Trek fan.

Jag har sett andra halvan av Voyager, första säsongen av Enterprise, alla filmerna samt lite handplockade avsnitt ifrån DS9, TNG och VOY. Jag gör allt för att se så mycket ST som möjligt men har inte planerat att lämna hobbyn på länge så jag har inte bråttom.

Saken är den att jag har lyckats tjata på min rollspelsgrupp att låta mig testa att spelleda en ST-kampanj och jag har lite frågor om vad som egentligen hände i slutet av DS9.

Jag tycker att man behöver outforskad rymd för att kunna rollspela ST och då jag själv har sett för mycker av VOY (och alla raser i Deltakvadranten redan har sprumgit in i VOY) så anser jag att man bör kunna bygga storyn runt Gammakvadranten istället för Delta. Problemet är att jag inte har sett DS9 så jag vet inte hur det ser ut där när serien slutar.

Som jag förstått så sjutar ju serien med att Federationen besegrar Dominion och då bor de deltakvadraten öppnas för utforskning av frederationen, eller??

All hjälp är välkommen men min ide på huvudstory under säsong ett på min kampanj är att Federationen bygger en stjärnbas inne i Gammakvadranten och att skeppet som RP jobbar på utgår därifrån men att det flyger omkring i hela gammakvadranten och utforskar (jag har fått inspiration till den här idén på nåt annat ST forum nånstans).

Vad säger ni som sett DS9??

Jag skulle bli jättetacksam för all hjälp.

Kul med lite rollspel

här är några av mina tankar.

det vore ballt att ha en Jem'hadar på skeppet som typ vägledare i GammaQ

Man skulle kunna ha med konflikter med vissa Jem'hadar som inte vill akseptera freden som är skapat.

Odos konflikt med "grundaran"

tänk om du har en Carrdassian Bartender som har sin egen agenda (lite evil kanske)

Sen så kan jag rekomendera att du tittar igenom säsong 1-3 av DS9 då det primert är där dom åker i GammaQ (the search är ett bra ex där man ser en karta på GammaQ)

Breen skulle du kunna göra något roligt med då vi inte vet har eller vad de är för några. Kanske så kommer dom frå GammaQ vem vet.