Gå till innehåll

bästa avsnitt  

37 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • The Cage
      1
    • balance of terror
      8
    • toworrow is yesterday
      1
    • mirror,mirror
      3
    • amok time
      6
    • spock´s brain
      0
    • the galileo seven
      0
    • annat avsnitt
      18


Rekommenderade inlägg

Postad

svårt när jag inte kommer ihåg vad avsnitten heter men ett är när chapel lär uhura att läsa igen efter att en dator har raderat hennes minne kan det vara "ultimate computer" eller nåt sånt?

sen har vi ju såklart avsnitten där spock visar mer känslor, i ett avsnitt tvingas ju besättningen att dansa m.m inför nån sorts "kejsare" det är riktigt roligt. men nu när jag tänker efter finns det så många bra. i ett mergar spock med ett stort djur som lever i gångar under jorden och ser ut som ett förstorat toffeldjur. men överhuvudtaget gillar jag avsnitt där inte saker är vad de verkar vara på ytan. monster är inte bara monster.

Postad (redigerade)

svårt när jag inte kommer ihåg vad avsnitten heter men ett är när chapel lär uhura att läsa igen efter att en dator har raderat hennes minne kan det vara "ultimate computer" eller nåt sånt?

The Changeling.

i ett mergar spock med ett stort djur som lever i gångar under jorden och ser ut som ett förstorat toffeldjur. men överhuvudtaget gillar jag avsnitt där inte saker är vad de verkar vara på ytan. monster är inte bara monster.

The Devil In The Dark.

Redigerad av The Holy Three
  • 4 veckor senare...
Postad

Av de avsnitt som är listade gillar jag Amok Time och The Galileo Seven bäst.

Men min röst faller på "annat avsnitt", eftersom min personliga favorit är The Devil in the Dark.

  • 5 veckor senare...
Postad (redigerade)

Det avsnitt som berörde mig mest är The Empath. Många tankvärda funderingar... att offra sig själv för andra, överlägsna varelser som bedriver experiment med "lägre stående varelser", att besegra sin rädsla...

Roligaste avsnittet: Journey to Babel!! Speciellt när Kirk säger till Spock: "Nu när vi är vid Vulcan kanske du vill få ledigt för att träffa dina föräldrar" Haha! jag säger inte mer för att inte förstöra för den som inte sett avsnittet.

Ett annat spännande avsnitt är när de tre huvudpersonerna börjar åldras supersnabbt: The Deadly Years. Aldrig har väl universums framtid balanserat på en så smal tråd.

Redigerad av Cecilia

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...