Gå till innehåll
rehnvall

Röde orm

Rekommenderade inlägg

Vi har boken Röde orm ett literärt mästerverk som fortfarande käns modern och spänande fast den är skriven på 40 talet.

Efter att ha sätt en viss godis reklam, tänkte jag miljön är perfekt för Röde orm. Även om de är stor skilnad mellan en film/Tv serie och 10 skunders reklam film.

Kan inte svensk film/TV dra igång något, i samarbete med tyskarna, vi vet alla hur vikinga tokiga de är, eller är de inte politiskt korekt att göra en film om de blodtörstiga svenska vikingarna (eller danska eftersom Röde orm kommer ifrån kullen i skåne)

Är det någon som sätt filmen röde orm? den lär inte vara allt för lysande.

Sedan hur idiotisk amrekaniserad får bokhandlarna bli, varför ta in så många amrekanska pocket böcker av röde orm och försöka kränga dem som the longships i Sverige, har inte en bok med en svensk titel samma status.......för de finns ingen ursäkt att inte läsa boken på orginal språk.....så många utläningar kan de väll inte finnas i Sverige som vill ha röde orm på engelska i sverige....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
eller är de inte politiskt korekt att göra en film om de blodtörstiga svenska vikingarna (eller danska eftersom Röde orm kommer ifrån kullen i skåne)

Blodtörstiga? Hallådär, vad har du för gamla fördommar och fantasier?

Vikingarna var aktade sjömän och handelsmän, som for vida omkring. Några av dem, sjörövade, men de flesta var bönder och fredliga handelsmän!

Hade du skrivit muslim istälelt för svensk viking hade du fått DO på dig!!

Jag känner mig faktiskt förolämpad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte de vikingarna som man följer i Röde orm inte ganska blodtörstiga av sig....de var inte något politiskt korekt film som en vikingafilm om två lebiska tjejer på 900-talet som jag vill att de skulle göra.

Skåklart jag vet att de flesta vikingar var fredliga små bönder....och att de INTE hadde horn på sina hjälmar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är inte de vikingarna som man följer i Röde orm inte ganska blodtörstiga av sig....de var inte något politiskt korekt film som en vikingafilm om två lebiska tjejer på 900-talet som jag vill att de skulle göra.

Skåklart jag vet att de flesta vikingar var fredliga små bönder....och att de INTE hadde horn på sina hjälmar.

<{POST_SNAPBACK}>

De var inte mer blodtörstiga än sin samtid! Det var krig å småstrider mellan kungar och småhövdinagr lite här och var. "blodtörsiga" låter som de dödade allt å alla utan urskiljning överallt!

Röde Orm är en roman skriven på 40-talet. Inte en historisk verklighetsskildring. Med den logiken duf ramför kan man påstå att alla ankor kan tala, har små båtmössor å kör bil. Det gör ju ankorna i Kalle Anka, å då måste det väl vara sant?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske inte förstod att jag var ironisk......hur många filmer har svensk film industri gjort som handlar om förhålande-problem eller invandrar-relationer. Hur många vikinga filmer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Du kanske inte förstod att jag var ironisk......hur många filmer har svensk film industri gjort som handlar om förhålande-problem eller invandrar-relationer. Hur många vikinga filmer?

<{POST_SNAPBACK}>

Förstod å förstod, det var inte så tydligt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu