Gå till innehåll
Peak

Världens bästa Star Trek-kronologi...

Rekommenderade inlägg

:w00t:

Gå hit: http://www.jh.kobarg.de/trek/timeline.html

Skrolla ner till 'The Star Trek Fandom Chronology (Version 17) by James Dixon' och ladda hem.

Japp. Ubernörden James Dixon har gjort det igen. Över 1 300 A4-sidor som ger en rätt bra kronologi över alla avsnitt, filmer och böcker. Och folk säger att jag inte har nåt liv... :D

Kom bara ihåg att kronologin inte är nån bibel, och många av datumen har gissats och jämkats fram mellan alla motsägelser som givetvis uppstår när man plockar information från många källor. Man märker snabbt att herr Dixon inte precis är nån fan av Enterprise, men så länge han fortfarande lägger in avsnitten (även om han väljer att lägga dem i en "alternativ tidslinje" så att de inte krockar med FASA och liknande viktigheter) så är jag nöjd. Perfekt om ni funderar över vart en bok hör hemma tidsmässigt och liknande. Satt faktiskt med version 13 en gång i tiden och sorterade in böcker i ordning bland videobanden när man var som mest nördig.. :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1300 A4-sidor. Smaka på det.... 1300 A4-sidor.... Otroligt. Vilket otroligt intresse, hur orkar karln?

Men är det något han har, den gode James Dixon, så är det ett liv. Ett underbart "supernördigt" liv. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för den Peak, jag har haft min gammla ver 11 och saknat en del :)

Dixon verkar vara av den gammla stammen som vill att Cochrane var den som uppfann Warpdriften inte bara på Jorden utan i hela galaxen och att Alpha Centaurierna är en främmande art.

Det gör att tidslinjen blir intressant även om jag tycker att man ska räkna med Enterprise.

Det går dock inte att förneka att detta är den klart bästa tidslinjen någonsin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg