Jump to content

Star Trek Databas

Recommended Posts

Vi eftersöker allt som oftast människor som kan tänka sig bidra med material och arbete till databasen. Denna önskan står alltjämt fast. Förutom dessa mer generella önskningar har vi just nu behov av:

*En biografi över Brent Spiner (Data och Lore i TNG, B4 i TNG, Dr Soong i ENT) skulle vara önskvärt bland teman, särskilt nu inför hans planerade gästspel i ENT. Fokuset bör då ligga på hans tidigare arbeten inom Star Trek och självklart även annorstädes. Temat behöver inte vara särskilt stort men är varmt välkommet.

*Sammanfattningar med kritik om var sina säsonger av de olika serierna. Det finns en del redan - kolla därför bland våra teman. I detta fall vill vi ha varje säsong separat, så ni behöver inte kunna allt om alla serier! Känn er fria att jämföra med avsnitt ur andra serier när ni kritiserar vissa avsnitt och serier. (Vi har en kille som ev kan tänka sig skriva om Voyager, men vill ni väldigt gärna skriva om den serien så hör ändå av er!)

Anmäl ert intresse här så behöver ingen jobba med ett tema i onödan.

• 3 months later...

Just nu behöver vi hjälp av någon som kan ta sig an nyhetsflödet på Star Trek Databas. P.g.a. saker utanför min kontroll har jag inte samma möjlighet just nu som tidigare att ta mig an detta spännande arbete. Med tiden kanske jag kan ge mig tillbaka in i det, men det vore då skönt om någon mer hade intresse av att hjälpa till.

Är någon intresserad, så kontakta mig på e-post peter@startrekdb.se så kan ni få veta mer. Det är inte särskilt svårt, men det kräver att man har god svenska och är duktig på engelska.

• Create New...