Schwozh Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 Någon som har sett TAS? Räknas den serien med själva star trek konceptet eller det är lite av en utbrytare? Om den inte räknas till utbrytare så undrar jag varför de inte har plockat med portable forcefields med i serien, alltså kraftfält som skyddar kroppen. I något avsnitt kom inte ihåg vilket så hade Kirk o C:o portabla kraftfält på sig, vilket kunde skydda dem mot strålning och dylikt. Idén kanske låter löjlig i senare när de gör oanimerade serierna. Aja nåt jag funderade över varför de inte har tagit med det. Istället för feta skyddsdräkter, fast de e ju förvisso mycket fräckare än en litet kraftfält runt kroppen..men men. Scottme up beame Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 Det finns en hel del problem med TAS, bland annat just detta, vilket var anledningen till att den inte räknas som 'Canon'. Just portabla kraftfält verkar som en väldigt dålig idé, med tanke på vad som händer om kraftfältet skulle svikta (till och med de kraftfulla kraftfälten på skeppen dör ju lite då och då när de får tillräckligt med stryk). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 Dock inte att förglömma att Borg drones har portabla kraftfält. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 Ingen seriös källa jag känner till listar TAS som canon. Trots att jag gillar några av ideérna i TAS måste jag hålla med om att den inte passar in i canon-Star Trek. De portabla kraftfällten som du nämnde men också för tidiga replikatorer och holodäck samt att det inte finns någon tidsperiod då TAS kan ha utspelat sig. De flesta väljer att räkna med några få saker ur TAS och ignorera resten Och med handen på hjärtat, TAS var faktiskt helt uselt ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted February 7, 2005 Report Share Posted February 7, 2005 Nja, TAS är helt ok om man tar det för vad det är. Och den gav ju trots allt ett mycket bra avsnitt. Yesteryear. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts