kimura Posted March 11, 2005 Report Share Posted March 11, 2005 Hej är det någon som vet vad det är för typer den Romulanska senatsmedlemen har med sig i avsnitt 4x14 när han besöker kontrollbryggan för experimenten av de fjärrstyrda skeppen. Jag har för mig att jag har sett dom någonstans tidigare men kan inte komma på var. MVH Kimura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted March 11, 2005 Report Share Posted March 11, 2005 (edited) Tänker du på Remanerna, de läskiga killarna i glänsande lila uniformer? De spelade en viktig roll i Nemesis men har inte varit med sen dess om man inte räknar med "United" och "The Aenar" Edited March 11, 2005 by Great Bird of the Galaxy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimura Posted March 11, 2005 Author Report Share Posted March 11, 2005 Ja det är just dom jag tänker på. Vad är det för läskiga typer och vad har dom gemensamt med Romulanerna? MVH Kimura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted March 11, 2005 Report Share Posted March 11, 2005 Ja det är just dom jag tänker på. Vad är det för läskiga typer och vad har dom gemensamt med Romulanerna? MVH Kimura <{POST_SNAPBACK}> De är varelser från planeten Remus. Remus roterar så att en sidan alltid är vänd åt solen, därför bor Remanerna på den mörka sidan och tål inte ljus. När Romulanrena slog sig ner på grannplaneten Romulus förslavade de Remanerna och satte dem att arbeta i sina gruvor. Remanerna är utmärkta krigare i dubbel bemärkning eftersom de både är skickliga och försummbara. Ingen Romulan gråter över spilt Remanblod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 14, 2005 Report Share Posted March 14, 2005 Har Remanerna varit med i nån annan serie annat än i Star Trek Nemesis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts