Jump to content
Sign in to follow this  
crazy_voyager

Orbiter

Recommended Posts

Jag har börjat, det är svårt som satan och lär ta några timmar att lära sig, men det är bara för coolt flyga runt i sitt egna rymdskepp är svårslaget (fast jag glömde slå av bränsleförbrukningen när jag tog en tripp till solen, när jag kom fram kunde jag inte bromsa eftersom allt bränsle var slut :gråter: ) men häftigt är det :D ;) :w00t:

Ja har kollat i typ 2 timmar å fattar fortfarande inte hur ja ska

kunna styra på någe vis eller vart ja ens kan ställa in det.

Kan man inte styra via tangentbordet eller måste man ha en

handkontroll ?

Hmm, ja har faktiskt fått den att röra sig lite nu :P

Edited by Jean-Luc Picard

kolla i manualen som ligger i mappen "Doc", sedan kan man styra med atngentbordet (det gör jag) men en joystick borde vara helt överlägsen om man får igång den, det kluriga kommer sedan, ibland så går min farkost aldrig över till att använda raketer för styrningen i rymden, resultatet blir att den använder roder som itne funkar, vilket gör att jag får finna mig i att åka rakt fram, på sin höjd ändra omloppsbanan lite

kolla i manualen som ligger i mappen "Doc", sedan kan man styra med atngentbordet (det gör jag) men en joystick borde vara helt överlägsen om man får igång den, det kluriga kommer sedan, ibland så går min farkost aldrig över till att använda raketer för styrningen i rymden, resultatet blir att den använder roder som itne funkar, vilket gör att jag får finna mig i att åka rakt fram, på sin höjd ändra omloppsbanan lite

<{POST_SNAPBACK}>

Jora, ja har börjat fått "kontroll" på det hela nu lite grann.

Men det är bra svårt faktiskt..

jo visst ar det, jag gor checklists nu, det ar ett bra satt att lara sig att starta, docka, landa, plus byta omlopp och liknande, men det kan latt bli segt ibland har jag lart mig, ocksa satter man pa tidsaccelereringen och vips sa missar man sitt fonster och maste aka runte hela jorden igen

men det kan latt bli segt ibland har jag lart mig, ocksa satter man pa tidsaccelereringen och vips sa missar man sitt fonster och maste aka runte hela jorden igen

<{POST_SNAPBACK}>

Den är lite jobbig faktiskt, när ja flög ut i rumden så satt jag på den

å när ja "trodde" ja va i omloppsbana så börja den helt plötsligt sjunka igen

å vips så va ja på marken igen, för allt vart helknasigt...