Supertreck Posted August 9, 2005 Report Share Posted August 9, 2005 Tjena mina vänner. Undrar om det finns någon snille som kan XP sådär inverters? Jag försöker ha Firefox som standläsare men IE startar när man öppnar en länk i vissa program. På något sätt känner XP till IE. Det är ju självklart förstås när IE är intigretad i XP. Men det borde väl gå att ändra? Vet något om det går att ändra i dom här farliga administrator inställningar och ändra något text där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted August 9, 2005 Report Share Posted August 9, 2005 prova med detta Verktyg - Inställningar sen fliken Allmänt där finns en checkbox under rubriken standardwebbläsare klicka i den. Har för mig att när man öppnar firefox så kommer det upp en ruta där det står att firefox inte är standard webbläsare och då kan man ändra så den blir det. hoppas det hjälper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 9, 2005 Author Report Share Posted August 9, 2005 prova med detta Verktyg - Inställningar sen fliken Allmänt där finns en checkbox under rubriken standardwebbläsare klicka i den. Har för mig att när man öppnar firefox så kommer det upp en ruta där det står att firefox inte är standard webbläsare och då kan man ändra så den blir det. hoppas det hjälper. <{POST_SNAPBACK}> Tack för hjälpen men det är just det jag redan gjort. Ändå öppnas sidor med IE i vissa andra program Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damien Stone Posted August 10, 2005 Report Share Posted August 10, 2005 Vilka är dessa program? Kan vara bra att veta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 10, 2005 Author Report Share Posted August 10, 2005 (edited) Vilka är dessa program? Kan vara bra att veta <{POST_SNAPBACK}> I så fall borde det vara en bugg. I Outlook Expess är det inte så. Använder IncrediMail som är mycket kul att maila med. Men alla html-mail öppnar sidor med IE. Sen har jag ett program från Spray som ser om jag har fått E-mail. Den öppnar också med IE när man ska kolla mailen. Och MSN öppnar också med IE Edited August 10, 2005 by Supertreck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts