B'Elanna Posted September 26, 2005 Report Share Posted September 26, 2005 Jag såg den nya svenska kriminalserien Medicinmannen i går. Jag undrar om det var fler som såg serien? Tyckte ni att den var bra? Serien handlar om en man (Mikael Persbrandt) som arbetar som chef för ett framgångsrikt medicinföretag. Han arbetar väldigt mycket och hustrun får ta ett stort ansvar för familjen. Familjen blir lidande av hans arbete. Företaget råkar ut för att en viktig medicinsk substans blir stulen. De bestämmer därför att lansera ett nytt antidepressivt medel som är under utveckling samma kväll på ett läkarsymposium. Samtidigt kommer en danska tillsammns med en svensk till Sverige. Han blir stoppad i tullen. De hittat medcin av okänt innehåll. Man förstår att de är skumma. De planerar att kidnappa "medcinmannens" son. Sonen blir kidnappad medan pappa är på läkarsymposium. Dottern ringer till pappan och säger att det är folk i huset men han har inte tid att svara. Jag tycker att serien verkar vara spännade och tät. Jag tycker det är intressant att den speglar balans eller snarare bristen på balans mellan familjeliv och arbete. Serien är bra spelad. Det känns rikdigt ruggigt att hans son blev kidnappad. Scenen där han blev kidnappad var en riktigt "nagelbitare" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts