G'Brr Posted January 23, 2006 Report Share Posted January 23, 2006 (edited) Kommissionen (boken är bättre) Rederiet Commander in Chief Lost Brottskod: Försvunnen Edited January 23, 2006 by G'Brr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 Serier som bara måste följas just nu är Family Guy och Prison Break. Den ena så sjukt rolig att den ibland går om både Simpsons och South Park, och den andra något av det mest spännande och underhållande som gjorts i amerikansk TV på både år och dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen Arachnia Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 (edited) Jag håller med G'Brr om Commander in Chief. Men den serie som gick på svt1 i somras, Forsytesagan, får dock inte glömmas. En underbar serie! För att inte glömma en av de många versionerna av "Stolthet och Fördom" (denna från 1995 tror jag), med Colin Firth och Jennifer Ehle i huvudrollerna. Edited March 7, 2006 by Queen Arachnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 För att inte glömma en av de många versionerna av "Stolthet och Fördom" (denna från 1995 tror jag), med Colin Firth och Jennifer Ehle i huvudrollerna. O ja! Helt underbar! Den enda, riktiga versionen utav Pride and prejudice i min mening! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen Arachnia Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 För att inte glömma en av de många versionerna av "Stolthet och Fördom" (denna från 1995 tror jag), med Colin Firth och Jennifer Ehle i huvudrollerna. O ja! Helt underbar! Den enda, riktiga versionen utav Pride and prejudice i min mening! Håller med! Den är verkligen bra gjord, och varar länge. Det är så trevligt när man får drömma sig kvar i sin fantasivärld riktigt länge... En del jag känner kallar den till och med The film, bara för att riktigt visa att det är bara den som riktigt räknas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 En del jag känner kallar den till och med The film, bara för att riktigt visa att det är bara den som riktigt räknas! Jag håller med dem! Vägrar se den nya versionen med Keira Knightley... *ryser* Av det lilla jag sett verkar den inte ens spegla boken på ett bra sätt. Och ingen kan spela Darcy som Firth! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen Arachnia Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 Tja...Gå och se den ska jag, men jag kommer alltid att framhålla den "riktiga" PaP (Pride and Prejudice) framför alla andra tänkbara versioner. Och ingen kan spela Darcy som Firth! Det är ju faktiskt så, Trolsk! Fast någon bättre Elizabeth eller Catherine de Bourgh går inte heller att få fram! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 (edited) Jag såg att du, Queen Arachnia, tog upp Scarlet pimpernel i måste-film tråden... hart du sett tv-serien med Richard E. Grant som Nejlikan? Helt underbar! Något att rekommendera Edited March 8, 2006 by Trolsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen Arachnia Posted March 9, 2006 Report Share Posted March 9, 2006 (edited) Nej, den har jag inte sett. Måste försöka fixa så att jag får se den på något sätt! Kom precis på ännu en måste-tv-serie, Greven av Monte-Cristo med Gerard Dépardieu i huvudrollen. Underbar serie! Edited March 9, 2006 by Queen Arachnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 21, 2006 Author Report Share Posted March 21, 2006 Nej, den har jag inte sett. Måste försöka fixa så att jag får se den på något sätt! Kom precis på ännu en måste-tv-serie, Greven av Monte-Cristo med Gerard Dépardieu i huvudrollen. Underbar serie! Håller med om att Greven av monte cristo är super! Men kvalificerar den sig som en tv serie? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
osceke Posted March 21, 2006 Report Share Posted March 21, 2006 Jag glömde nämn ALIAS. Grymt bra serie! Spänning, bra intriger och vackert filmat. Måste ses! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 21, 2006 Report Share Posted March 21, 2006 Nej, den har jag inte sett. Måste försöka fixa så att jag får se den på något sätt! Kom precis på ännu en måste-tv-serie, Greven av Monte-Cristo med Gerard Dépardieu i huvudrollen. Underbar serie! Håller med om att Greven av monte cristo är super! Men kvalificerar den sig som en tv serie? J. Det är vad jag vill kalla en miniserie. Den är runt 7 timmar. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts