Jump to content

Måste-TV-serier!

Supreme Commander JAF

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag håller med G'Brr om Commander in Chief. Men den serie som gick på svt1 i somras, Forsytesagan, får dock inte glömmas. En underbar serie!

För att inte glömma en av de många versionerna av "Stolthet och Fördom" (denna från 1995 tror jag), med Colin Firth och Jennifer Ehle i huvudrollerna.

Edited by Queen Arachnia

För att inte glömma en av de många versionerna av "Stolthet och Fördom" (denna från 1995 tror jag), med Colin Firth och Jennifer Ehle i huvudrollerna.

O ja! Helt underbar! Den enda, riktiga versionen utav Pride and prejudice i min mening!

O ja! Helt underbar! Den enda, riktiga versionen utav Pride and prejudice i min mening!

Håller med! Den är verkligen bra gjord, och varar länge. Det är så trevligt när man får drömma sig kvar i sin fantasivärld riktigt länge... :)

En del jag känner kallar den till och med The film, bara för att riktigt visa att det är bara den som riktigt räknas! :D

En del jag känner kallar den till och med The film, bara för att riktigt visa att det är bara den som riktigt räknas! :D

Jag håller med dem! Vägrar se den nya versionen med Keira Knightley... *ryser* Av det lilla jag sett verkar den inte ens spegla boken på ett bra sätt. Och ingen kan spela Darcy som Firth! :wub:

Tja...Gå och se den ska jag, men jag kommer alltid att framhålla den "riktiga" PaP (Pride and Prejudice) framför alla andra tänkbara versioner.

Och ingen kan spela Darcy som Firth! :wub:

Det är ju faktiskt så, Trolsk! Fast någon bättre Elizabeth eller Catherine de Bourgh går inte heller att få fram! :D

• 2 weeks later...
Nej, den har jag inte sett. Måste försöka fixa så att jag får se den på något sätt! :)

Kom precis på ännu en måste-tv-serie, Greven av Monte-Cristo med Gerard Dépardieu i huvudrollen. Underbar serie! :wub:

Håller med om att Greven av monte cristo är super! :) Men kvalificerar den sig som en tv serie? J.

Nej, den har jag inte sett. Måste försöka fixa så att jag får se den på något sätt! :)

Kom precis på ännu en måste-tv-serie, Greven av Monte-Cristo med Gerard Dépardieu i huvudrollen. Underbar serie! :wub:

Håller med om att Greven av monte cristo är super! :) Men kvalificerar den sig som en tv serie? J.

Det är vad jag vill kalla en miniserie. Den är runt 7 timmar. B)