OnO Posted April 3, 2006 Report Share Posted April 3, 2006 Jag köpte denna DVD'n här om dan på Rusta för 25 kronor. Dennis Quaid och Louis Gosset jr. är huvudrollsinnehavare. Jag har ännu inte sett den men efter att läst på konvolutet och sett bilderna på detsamma kommer jag osökt att tänka på TNG episoden "Darmok". Någon som sett den? http://www.imdb.com/title/tt0089092/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted April 3, 2006 Report Share Posted April 3, 2006 Jag gillar filmen skarpt. Har den som en av mina favourit sci-fi. Bra rollprestationer och ett bra perspektiv på människan (allmänt osympatisk alltså). Jag tycker att Damork och enemy mine till viss del handlar om lika saker. De har båda aspekter på hur lika folk egentligen är men ändå inte ... om ni fattar vad jag menar. Dock är det en vesäntlig skillnad. I enemy mine är de som tvingas överleva tillsammans egentligen bittra fiender. Se den snabbt OnO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts