Jump to content

Star Trek-serier blandat

Supertreck

Recommended Posts

Den här leken går ut på att vi använder oss av den sammanfattning på avsnitt på Star Trek databas

Man ska endast blanda tre handlingar och sen får nån gissa och skriva en själv.

Då börjar jag

Kira får förfrågan av ett viktigt uppdrag att hjälpa till med att återkräva en del jordbruksredskap som hennes tidigare kamrater inom motståndsrörelsen vägrar att lämna tillbaks. De upptäcker, att det finns avancerad teknologi på en planet, vars invånare borde stå på bronsåldersstadiet.

Hon har kommit in i ett stadium som är typiskt för medelålders betazoidska kvinnor som innebär att hennes sexuella aptit ökat enormt och hon är på jakt efter en ny man.

Edited by Supertreck

Detta var inte lätt, jag kände igen alla episoderna, men det tar ändå sin tid att placera in dem i rätt säsong och komma på rätt namn. Men här är vad jag kommit fram till.

DS9 säsong 3 "Shakaar" -> VOY säsong 3 "False Profits" -> TNG säsong 2 "Manhunt"

Ny:

Worf ställs inför rätta för att ha förstört ett klingonskt fraktfartyg med över 400 civila. När Enterprise-besättningen som bäst håller på med att lägga ut subspace-förstärkare för att kunna kommunicera med flottstaben kommer ett skepp ut ur warp alldeles intill dem. Worf blir allvarligt skadad när en bärbalk bryts av och en tung behållare faller ner på honom. Han vaknar upp i sjukhyttan och får den skakande nyheten om att han är förlamad från midjan ner.

• 3 weeks later...