Jump to content

Uppdelnngen Allmännt om startrek-Quarks bar.

Recommended Posts

Det känns för mig som att uppdelningen av allmännt om star trek och Quarks bar känns lite luddig och skapar osäkerhet. Detta för att det är svårt att definiera vad som är allmänt och vad som är bredare diskussion omkring startrek. Det känns som att det antingen skulle behövas en omdefiniering om vad som passar i resp kategori elller en helt ny uppdelning.

Ett förslag skulle kunna vara att allmännt om st döps om till ämnen som berör flera st serier (tex worf agerande i tng och ds9) och att Qurks blir st trådar som behandlar lekar och fanfiktion o dyl.

En annan lösning är att allmänt och Qurks slås i hop och blir en kategori med st diskussioner som berör dels flera st serier och dels st universumet i allmänhet (tex fanfiction)

Vad tycker ni andra? J.

Quarks bar?? :blink: du menar väl Quarks holodäck? det står ju klart och tydligt i beskrivningarna om vad de olika forumen/sektionerna innehåller. Det är inte alls luddigt tycker jag.

Allmänt om Star Trek

Vem är bäst, Janeway eller Sisko?, Trek-skämt, Vad tycker ni om Neelix mat? - Diskutera här generellt om Star Trek-genren!

Quarks holodäck

Diskussioner om litteratur, musik, dvd, spel & hobby samt marknadshandel.

Det är tänkt att vara precis som du beskriver det.

Allmänt om Star Trek: Bredare diskussioner om ST, tex diskussioner som innefattar flera serier och andra diskussioner som man inte specifikt kan säga handlar om endast en serie eller film. Även då självklart sådant som inte passar i några av dom andra forumdelarna.

Quarks Holodäck: Diskussioner om spel, böcker, musik, rollspel etc...

Jag förstår inte riktigt ditt förslag, då det redan är som du föreslår, eller har jag missuppfattat det hela :osäker:

Det som möjligtvis skulle behöva ändras är beskrivningen till "Allmänt om Star Trek", om ni nu tycker den är oklar :huh:

Hm det var väl ungefär den definationen jag hoppades på. Det kanske behövs någon passus om vad Quarks holodäck inte handlar om? Jag vet inte om jag är ensam om det men jag känner mig ibland lite osäker på vad tex fanfiction (som min tråd med Lost in time) ska läggas. Det handlar ju om flera st serier och borde därför finnas i allmännt men är samtidigt literatur och passar därför bättre in i Quarks. Är det flera som kännt detta problem? J.

• 3 weeks later...

Jag tänkte komma med ett förslag till tydligare beskrivning av de olika ämnena som diskuteras här.

Allmännt om star trek (flera star trek serier): Vem är bäst Janeway eller Sisco? Här diskuterar man det som berör flera av star trek serierna tos, tas, tng, ds9, voy eller ent.

Quarks holodäck (Allt som inte direkt berör någon av serierna): Här diskuteras st filmer, böcker, seriemagasin, fan fiction mm. Allt som har bäring på star trek hör hemma här!

Behöver säkert filas lite på, en sak jag är lite konfunderad över är att det står att man ska diskutera filmer men samtidigt så finns det en kategori med star trek filmer där sådan diskuteras? Men ni kanske menar filmer som Treekers (?) 1 till tre eller Galaxy Quest? J.

Edited by Supreme Comander JAF

Jag tänkte komma med ett förslag till tydligare beskrivning av de olika ämnena som diskuteras här.

Allmännt om star trek (flera star trek serier): Vem är bäst Janeway eller Sisco? Här diskuterar man det som berör flera av star trek serierna tos, tas, tng, ds9, voy eller ent.

Quarks holodäck (Allt som inte direkt berör någon av serierna): Här diskuteras st filmer, böcker, seriemagasin, fan fiction mm. Allt som har bäring på star trek hör hemma här!

Vi ska fundera på beskrivningen till "Allmänt om Star Trek". Jag tycker inte att beskrivningen till "Quarks holodäck" behöver ändras så mycket, möjligtvis lägga till att även fan fiction ska diskuteras där och möjligtvis klargöra vad vi menar med dvd (om det behövs?).

Behöver säkert filas lite på, en sak jag är lite konfunderad över är att det står att man ska diskutera filmer men samtidigt så finns det en kategori med star trek filmer där sådan diskuteras? Men ni kanske menar filmer som Treekers (?) 1 till tre eller Galaxy Quest? J.

Var någonstans står det att filmerna ska diskuteras i "Quarks holodäck"? Hela beskrivningen är "Diskussioner om litteratur, musik, dvd, spel & hobby samt marknadshandel." och jag antar att du missuppfattar "dvd" i beskrivningen. Med dvd menar vi diskussioner om tex dvd-utgivningar.

Diskussioner om filmerna, även inkluderat dokumentärer och liknande, ska tas i "Filmer".

vad det gäller filmer så har jag tydligen läst fel... Hm, kunde ha svurit på att det stod som jag sa...

En sak som gör mig lite konfunderad är att under allmännt så står det "Vad tycker ni om Neelix mat?" Detta är ju en fråga som om man får tro definationen hör hemma under voyger avdelningen. Det är väl bla det som gjort mig förvirrad om vad som ingår i vad....

Såg att ni bytt färg på forumet från blått till grönt.. Kan va snyggt... J.

En sak som gör mig lite konfunderad är att under allmännt så står det "Vad tycker ni om Neelix mat?" Detta är ju en fråga som om man får tro definationen hör hemma under voyger avdelningen. Det är väl bla det som gjort mig förvirrad om vad som ingår i vad....

Ok det har du rätt i. Som jag har sagt så ska vi skriva om beskrivningen och förhoppningsvis få den bättre :)

Vi har inte bytt några färger. Har haft samma färger under snart 1 år.

Ok det har du rätt i. Som jag har sagt så ska vi skriva om beskrivningen och förhoppningsvis få den bättre :)

Vi har inte bytt några färger. Har haft samma färger under snart 1 år.

Verkar som att den dator jag satt vid då hade fått "hicka"! Men den ljusgröna färgen passade faktiskt rätt bra ihop med blått och svart!

När tror ni att ni är färdiga med den nya texten på allmänt? J.

• Create New...