Gå till innehåll
Asil Stargazer

Sci-fi mässa i Stockholm nov-06

Rekommenderade inlägg

Hej!

Länge sedan jag skrev nått på det här forumet, dags att bli lite aktiv igen ;).

Nån som har en aning om det kommer att komma några trek-skådisar till mässan i Stockholm nu i november? Eller vilka som kommer att komma alls för den delen.

/L

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Sci Fi mässa i Stockholm 4-5 november, tyvärr inga från Star Trek men gäst är bl.a. Sean Astin som spelar Sam i Sagan om ringen. Se mer på www.propworld.nu Själv bor jag på västkusten så jag har tyvärr svårt att ta mig dit. Så jag undrar helt enkelt om det finns någon vänlig själ därute som skulle vilja hjälpa mig att få ett signerat kort från Sean. Han skulle ju varit i Göteborg förra året men då ställde han in pga sjukdom, blev grymt besviken då...

Om DU vill hjälpa mig med detta belatar jag ju givetvis kortet, frakten och en extra slant som tack för hjälpen... Eller så hjälper jag dig att fixa en autograf från någon spännande gäst på nästa mässa i Göteborg om du inte kan ta dig dit.

Tacksam för svar!

MVH Andreas!

Maila mig på: frodo@tjohoo.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte någon här som ska stå i kö för att få Sean Astins autograf?

Jag skulle vara så otroligt tacksam om någon vill hjälpa mig att ta en till mig med, någon? :rodna:

frodo@tjohoo.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte väl att det skulle vara en sån här tråd på ett forum med en massa Sci-fi ;)

Själv ska jag onekligen dit, första mässan efter att jag blivit ett Star Trek fan, så nu har jag ännu mer anledningar att dra dit :D Målet är att hitta ett Enterprise skepp, antingen från TOS eller från filmerna. Någon antik Spock & Kirk gubbe skulle inte vara helt fel heller.

Sen missade jag Hulken när han var här i Malmö för några år sedan, så honom ska jag ta en autograf utav.

Frodo, om du ännu inte hittat någon som vill hjälpa dig så kan jag mer än gärna fixa en autograf åt dig från Sean Astin.

Redigerad av AxelFoley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som var där igår eller idag? Jag var där igår och det var den bästa mässan jag varit på, när det kommer till utställare, mest grejer at välja ifrån, massa stånd med intressanta grejer.

Skaffade autograf från självaste Hulken, det var kul, ganska tystlåten dock. Sen skaffade jag även en autograf utav ungen från Star Wars Episode 1, snacka om att han blev paff när jag slängde upp min Klappjakten VHS (Julfilmen med Schwarzenegger och han) och bad honom signera den, istället för något Star Wars kort, lär ha varit den enda icke Star Wars-nörd som fixat autograf från honom på mässan :)

Star Trek grejer var det väl... ok med? En del saker fanns det ju, men det dominerades som vanligt utav Star Wars, no surprise there. Köpte iaf med mig en Kirk In Captain's Chair, från pilotavsnittet Where No Man Has Gone Before, skitcool grej, endast 225 dessutom. Sen köpte jag en mini-modell utav U.S.S. Enterprise NCC 1701, för 80 kr, dom hade ingen större tyvärr.

Sen köpte jag också 3 st pins, 1 med teaser-postern/bilden för den nya Star Trek filmen. Sen 2 st med Spock. Sen köpte jag till slut ett cast photo utav hela gänget från TOS, skitsnyggt foto. Det enda dåliga med det är att Uhura är inklistrad <_< på fotot. Alla kollar åt deras höger, medan hon kollar rakt in i kameran, ganska obvious inklistrat, vetifan varför hon inte var med på kortet själv.

Känner mig väldigt lyckosam att jag köpte säsong 1 utav TOS på discshop och inte väntade på mässan, såg endast säsong 3 där, då gjorde jag alltså rätt i att inte vänta :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Någon som var där igår eller idag? Jag var där igår och det var den bästa mässan jag varit på

Jag har varit där i lördags och tyckte att det är den sämsta mässan (i mitt liv.) :( Väldigt dålig utbud på böcker, filmer inom science fiction (rätt fåa, mest skräck och skräp japanska filmer). Om jag jämför denna mässan med mässa-03 som jag varit på , då var det mycket bättre för att det fanns massor böcker att välja på. Vi (egenligen min vän som är hörande) råkade att tjuvlyssna på en viss person som tyckte att mässan i Gbg är mycket bättre än Stockholm.

Jag tänker att kolla på sci fi mässan i gbg nästa gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

måste hålla med.. mässan höll inte samma klass i år som tidigare men men lite små saker vart det allafal

*edit* är det nån som ar bilder där i från?

Redigerad av Worf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Någon som var där igår eller idag? Jag var där igår och det var den bästa mässan jag varit på

Jag har varit där i lördags och tyckte att det är den sämsta mässan (i mitt liv.) :( Väldigt dålig utbud på böcker, filmer inom science fiction (rätt fåa, mest skräck och skräp japanska filmer). Om jag jämför denna mässan med mässa-03 som jag varit på , då var det mycket bättre för att det fanns massor böcker att välja på. Vi (egenligen min vän som är hörande) råkade att tjuvlyssna på en viss person som tyckte att mässan i Gbg är mycket bättre än Stockholm.

Jag tänker att kolla på sci fi mässan i gbg nästa gång.

Det med böcker vet jag inte så mycket om, men filmer var det nog lite mindre att välja på denna gång.

Mässorna varierar, det står inte skrivet i sten att Göteborg är bättre än Stockholms-mässan, det är olika varje gång. Det beror ju på hur många och vilka det är som tar sig dit och säljer sina saker. Sen är det ju också smaksak såklart, bara för att det är mer behöver det ju inte vara bäst, då det kanske inte faller i smaken.

För mig är det nog ändå vilka gäster det är som kommer som avgör om jag åker eller inte, snopet att åka någonstans och riskera att komma hem tomhänt. Kommer det en intressant gäst vet jag iaf att jag kommer hem med en tjusig autograf + en konversation och en bild med mig tillsammans med den personen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med om att mässorna varierar i kvalitet. Jag ver oxå på den som var i nov i stockholm. Jag tyckte den var bra men inte bland de bästa, har iofs bara varit på fyra totalt. Men den var helt klart bättre än den förra året. + för mycket bättre lokal. Å plus för ett trevligt samtal med en av autograförsäljarna :).

Och ja det spelar stor roll vilka gäster som kommer. Jag har funderat ett par ggr på att åka till den som hålls i Malmö men inte tyckt att gästerna vatt tillräckligt intressanta för att det skulle vara värt trippen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu