Gå till innehåll

Vad betyder VISOR


Echo1

Rekommenderade inlägg

VISOR betyder att Geordi ibland börjar sjunga små visor när han arbetar. :D

Nä hehe , eftersom han är född blind(eller har jag fel?) så gör den att han kan se, men bara färgglada energifält/gaser/sprickor/värme m,m

I senare filmer fick han uppdaterat sitt visir till contact linser.

/Conny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VISOR betyder att Geordi ibland börjar sjunga små visor när han arbetar. :D

Nä hehe , eftersom han är född blind(eller har jag fel?) så gör den att han kan se, men bara färgglada energifält/gaser/sprickor/värme m,m

I senare filmer fick han uppdaterat sitt visir till contact linser.

/Conny

Fins ett avsnitt, mins inte vilket, där man får se hur Gordi uppfattar världen. Sesong 1 eller 2

SPOILER

I Insurektion har han linsena men i slutet av filmen så fungerar hans ögon p.g.a. "The methafysic radiation"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VISOR betyder att Geordi ibland börjar sjunga små visor när han arbetar. :D

Nä hehe , eftersom han är född blind(eller har jag fel?) så g??r den att han kan se, men bara färgglada energifält/gaser/sprickor/värme m,m

I senare filmer fick han uppdaterat sitt visir till contact linser.

/Conny

Fins ett avsnitt, mins inte vilket, där man får se hur Gordi uppfattar världen. Sesong 1 eller 2

SPOILER

I Insurektion har han linsena men i slutet av filmen så fungerar hans ögon p.g.a. "The methafysic radiation"

Det var i avsnitt 1.20 vi får se genom Geordis ögon när han kopplar upp sit VISOR till Enterprises Viewscreen.

Hur blev det eg sedan efter Insurektion? Kan han se i de senare filmerna (med sina egna ögon alltså)?

Redigerad av Commander Michels
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite spoiler om Nemesis

vet inte hur det är i Nemesis med Gordis Visir, får kolla det på WCT-träffen nästa helg. Var inte så imponerad av den filmen, kändes inte star trek nog mycket, så jag har bara sett den en gång, men fordon på hjul och döda Data är idiotiska sätt att göra en St-film på. Går man ifrån seriernas stil och canon i en film blir det inte lätt att få mig på gott humör. Sedan att ha en regisör som inte vet ett dug om ST är idiotiskt. Han säger själv att han försökte för en action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...