Jump to content

Gammal norsk science fiction-serie från 70-talet

commander ricochet

Recommended Posts

Nån´som kommer ihåg en kort serie från slutet på sjuttiotalet. Den var norsk och jag tyckte då att den var skitbra o läskig. Ett skepp är på vär från nån´stans och en efter en försvinner besättningsmedlemmarna. Bla så blir visst en nedstoppad i en avfallskvarn. Dom finner också ett litet skepp på drift i rymden. Dom bordar skeppet för att finna piloterna läskigt döda i sina dräkter. Men får se ett litet bevakningskameraklipp där en slags oformlig varelse bildas i vad jag har för mej är lastutrymmet.

Besättningen på skeppet börjar komma underfund med vad som händer och misstänker varandra eftersom att varelsen kan anta mänsklig form.

Hmm lite rörigt återberättat kanske. Men är det nån´som kommer på jag är ute efter? Svårknäckt nöt? Nää, finns säkert nån´här som kommer på vad serien hette och mer exakt när den gick på tv.

Tackar! Då hade jag lite fel när jag sa slutet på sjuttiotalet.

Trevligt med kunnigt folk! Vad tyckde du själv om den serien?

Det var ju ett tag sedan man såg den, men då gillade jag serien i alla fall. Ser man den idag så finns det väl risk att man ändrar uppfattning.

Tog en ytterligare titt på nätet och enligt CDON och andra källor så skall den tydligen släppas nu i mars för första gången utanför TV. Man får väl göra ett inköp och se vad man tycker nu, dryga 25 år senare.

Tackar! Då hade jag lite fel när jag sa slutet på sjuttiotalet.

Trevligt med kunnigt folk! Vad tyckde du själv om den serien?

Det var ju ett tag sedan man såg den, men då gillade jag serien i alla fall. Ser man den idag så finns det väl risk att man ändrar uppfattning.

Tog en ytterligare titt på nätet och enligt CDON och andra källor så skall den tydligen släppas nu i mars för första gången utanför TV. Man får väl göra ett inköp och se vad man tycker nu, dryga 25 år senare.

:) Ja det är risk att man inte gillar den någe vidare. Men jag skulle gärna se den igen. Det var ju lite lustigt att den skulle komma ut nu..när jag hade tänkt på den. Jag minns att jag då tyckte att den var lite läskig men nu är man så avtrubbad så man skrattar väl bara. Jag kunde tyckte ju t.o.m att månbas alpha var lite läbbig :rodna:

• 7 months later...