Gå till innehåll
Nyhet

Bilder från HL2-modifikationen Star Trek: Enterprise

Rekommenderade inlägg

Half Life 2 ger nu ut en modifikation med innehållet Star Trek: Enterprise - Temporal Cold War, rapporterar FZ. Det är ett tydligt varumärkesintrång hos Paramounts äganderätt, men materialet är oerhört bra gjort. Att döma av bilderna så har de gjort ett mycket gott arbete med exempelvis animeringen av T'Pol. Risken är stor att de får skrota hela projektet (trots den relativt nära förestående utgivningen), alternativt betala stora avgifter till Paramount.

Fler bilder:

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter hur cool som helst. Half life är det bästa first person shooter som jag har spelat så en star trek-mod på det skulle ju vara underbart! Men men, det där med rättigheter är inget man får pilla på så det är nog risk att den aldrig blir släppt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Låter hur cool som helst. Half life är det bästa first person shooter som jag har spelat så en star trek-mod på det skulle ju vara underbart! Men men, det där med rättigheter är inget man får pilla på så det är nog risk att den aldrig blir släppt.

Tror ni att dom iöverhuvud taget skriver en programrad utan att en hel arme av advokater har rätt ut rättighetsfrågan? Om inte produktionsbolaget har balat ur fullständigt så är rättigheterna redan klara, lita på det. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror ni att dom iöverhuvud taget skriver en programrad utan att en hel arme av advokater har rätt ut rättighetsfrågan? Om inte produktionsbolaget har balat ur fullständigt så är rättigheterna redan klara, lita på det. J.

Visst men det låter i så fall märkligt att rättighetsfrågan/resonemanget har kommit upp överhuvutaget när denna nyhet nämndes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg