Nyhet Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 Ett VoIP-system från Vocera har vunnit pris för bästa system inom sin kategori (Wireless Broadband Innovation Award). Voceras VoIP-system, dvs ett Internetbaserat röst-kommunikationssystem, gör det möjligt att ha direktkontakt med t.ex. alla medarbetare på en arbetsplats. Systemet innehåller en avancerad rösttolk, som styr samtalet till rätt person eller till flera personer. Systemet kan också användas för att styra samtalen till olika avdelningar, institutioner eller företag. Man kan sända röstmejl eller textmeddelanden som visas på en liten skärm. Utöver detta innehåller rösttolken ett digitalt filter som tar bort bakgrundsljud, och förstärker röstkvalitén. Istället för Star Treks kombricka har man dock en liten dosa fäst vid bröstfickan. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 Ah men varför ha nåt´annat än just en star trek-brick på sej? Det var ju så det var tänkt! ;) Kan dom då inte sätta igån och tillverka en bluetoooth-star trek-bricka som jag har föreslagit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Nu gäller det bara att leta upp svenska företag som installerar den där grejen så att vi kan göra studiebesök där. Vilket företag i sverige blir först med com badge? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Nu gäller det bara att leta upp svenska företag som installerar den där grejen så att vi kan göra studiebesök där. Vilket företag i sverige blir först med com badge? J. Spana in min tråd med trekkifierade prylar. Där har du min beskrivning om star trek comm.badge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts