Nyhet Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Nanotekniken kan göra det möjligt att tillverka nästan alla typer av föremål från "scratch". Det hävdas i alla fall i den här fascinerande videon från Nanorex Inc. Teknologin skulle dock inte kunna bli tillgänglig förrän vi nått den fjärde generationen av nanotekniken. Just nu anses vi befinna oss i den andra fasen, där vi kan använda aktiva nanostrukturer för att utföra ett flertal uppgifter, som medicinska sonderingar, olika typer av avkänningar, osv. Videon är c:a fem minuter lång. replikator (animerad film) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofumannen Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Ska kolla videon men jag kan säga redan nu att jag såg ett tv-program i mitten av 90-talet som handlade om just det här. Dom tog ett exempel på att en tårta skulle bli helt färdig från "0-läge" genom nano-teknik. Nu ska jag kolla videon Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 WOW!!! snart kan vi säga: "Tea, Earl Grey, hot." och få vårat te. woohoo! hoppas dessa generationsskiften går fort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts