Gå till innehåll
Nyhet

Microsoft utvecklar Star Trek-liknande användargränssnitt

Rekommenderade inlägg

microsoft_surface_080113.jpgVid Consumer Electronics Show (CES) nyligen i Las Vegas visade Microsoft upp sitt nya användargränssnitt för datorer som de kallar för Microsoft Surface.

Gränsnittet ändrar radikalt sättet vi interagerar med digital information. Med Surface "tar man tag" i datat med händerna och flyttar omkring det på en bordsliknande skärm. Man klickar på bilder (objekt) med fingrarna och kan flytta dem till andra bilder som representerar andra typer av ojekt. Vid bordet kan man arbeta ensam eller tillsammans med andra och utan något behov av en mus eller ett tangentbord.

För mer information, se den snygga presentationen från Microsoft:

Microsoft Surface

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

JAAA vill ha! Ska gå och köpa det imorgon! Låter som touch screen-teknik som har funnits på PDA:s och mobiltelefoner länge. Undras hur dyr tekninken är att framställa rent hårdvarumässigt, när man pratar om så pass stora skärmar. Oj, möjligheterna är oändliga! Tänk er att man kan välja olika tman som t.ex i mobilen och slänger in ett starfleet-tema, klingon empire-tema eller kanske et riktigt styggt borg-tema! Allt med tillhörande ljudeffekter förstås! :w00t:

Redigerad av michael ricochet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mm min dator pratade så in i tusan mycket star trek(ljudeffekter o annat) att jag blev tvungen att dämpa ner det hela lite. T.ex att så hade jag bleep-ljud för så små saker som att minimera eller maximera dialogrutor. Dock har jag inte hittat nåt helt skönt star trek schema som känns 100% till datorns utseende. (Finns en tråd om detta här i forumet)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg