Gå till innehåll
Nyhet

Warp 2008 flyttad och inriktningen ändrad

Rekommenderade inlägg

Warp 2008 byter namn till Warp 2.8 och flyttar från Trondheim till Oslo. Det har varit svårigheter att få ekonomin att gå ihop som varit en av anledningarna till ändringarna och konventet blir nu ett minikonvent istället för den större satsning som utlovades. Den enda gästen är fortfarande Knut Jørgen Rød Ødegaard. Arrangörer av Warp 2.8 blir Trekkers Norge i samarbete med lokalföreningen Oslo Trekkers.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ibland måste man göra lite fel här och där innan man hittar rätt väg. De hittar nog rätt till slut! Vi får också komma ihåg att de har haft två lokala kongresser och hela fem Star Trek kändisar på besök - två av dessa skådespelare. Så jag vill inte beskriva Trekkers Norges värksamhet som mislyckat på nått vis. ;) Däremot var man inte så bra på att lyssna till goda råd denna gången, och det var lite...onödig. Men jag är säker på att den lokala kongressen blir riktig trevlig - som alltid.

PS! Jag skriver "Utsatt" i en annan tråd, och nej det betyder inte "Innställd". hehe Det betyder att datumet är flyttad i tid! ;P Kommer inte ihåg nått svensk ord för det i farten! Man kommer inte att hitta ett datum för man känner sig klara den här gången, och den lokala kongressen är samma tid som WARP 2008 - men i Oslo.

Redigerad av the2mas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ibland måste man göra lite fel här och där innan man hittar rätt väg. De hittar nog rätt till slut! Vi får också komma ihåg att de har haft två lokala kongresser och hela fem Star Trek kändisar på besök - två av dessa skådespelare. Så jag vill inte beskriva Trekkers Norges värksamhet som mislyckat på nått vis. ;) Däremot var man inte så bra på att lyssna till goda råd denna gången, och det var lite...onödig. Men jag är säker på att den lokala kongressen blir riktig trevlig - som alltid.

PS! Jag skriver "Utsatt" i en annan tråd, och nej det betyder inte "Innställd". hehe Det betyder att datumet är flyttad i tid! ;P Kommer inte ihåg nått svensk ord för det i farten! Man kommer inte att hitta ett datum för man känner sig klara den här gången, och den lokala kongressen är samma tid som WARP 2008 - men i Oslo.

Jag sa inte att det var ett misslyckande, bara att man gärna vill göra mer än vad ekonomin tillåter. "Vi" i stockholm trekkers (var inte medlem då) fick ju lära oss det the hard way i och med swecon 2004. Man kan helt enkelt inte ta hit patric stewart om man räknar med 50 betalande. Man kan inte ens ta hit en rödskjorta om man räknar med 15 dito.... Vi får helt enkelt inse att det bara finns ett visst antal trekkers i vårt nårområde och göra planerna efter detta. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg