Jump to content

Course: Oblivion 5.18 frågor

Elammakil

Recommended Posts

Håller på att gå igenom hela serien och är nu framme vid episode 18 season 6.

Nu har jag lite frågor om detta avsnitt.

1. Hur hela friden fick kopiorna tag i en kopia av Voyager?

2. Hur hamnade de plöstligt flera tusen ljusår före den riktiga Voyager?

3. Alla avsnitt efter Demon 4:24 inkl. mötet med borg queen har egentligen inte tagit plats på riktiga Voyager?

4. Varför kommer inte kopiorna ihåg att dem skapades på demon planeten och att de i själva verket är kopior? Minnesluckor?

Allt som allt ett väldigt konstigt avsnitt tycker jag

Tack för svar! ;)

Edited by Elammakil

1: Det kan man fråga sig men minns att det var hela personalen som replikerades och de flesta är minst sagt kunniga inom sina områden. Så använder man allas minnesbilder av voyager så vore det nog inte så svårt att ta fram blåritningar till en fullt fungerande kopia.

2: De utvecklade en bättre motor som gjorde att de kunde färdas snabbare. Framgår av avsnittet.

3: Detta har egentligen inte hänt är en bra metod för att skapa osäkerhet hos tittarna. Men min ståndpunkt är nog att allt innan har hänt ombord på den "riktiga" voyager.

4: Det framgår inte av avsnittet så det är bara att gissa... De kanske är så focuserade på målet att de har glömt sitt ursprung? Men jag är mer förundrad över hur planeten kunde tillåta att de slapp iväg. J.