Nyhet Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 Företaget Celestis har avslöjat att delar av Majel Barrett-Roddenberrys och Gene Roddenberrys aska skall sändas ut i rymden med deras rymdskepp. Uppdraget kallas för Voyager och trekkers kan nu ta sig till Celestis webbplats för att skicka meddelanden som sedan skickas med askan. Delar av Gene Roddenberrys aska har redan skickats ut i rymden år 1997, av samma företag. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 Företaget Celestis har avslöjat att delar av Majel Barrett-Roddenberrys och Gene Roddenberrys aska skall sändas ut i rymden med deras rymdskepp. Uppdraget kallas för Voyager och trekkers kan nu ta sig till Celestis webbplats för att skicka meddelanden som sedan skickas med askan. Delar av Gene Roddenberrys aska har redan skickats ut i rymden år 1997, av samma företag. Okej, en gång är väl en trevlig symbolisk gest, men varför en gång till? Aha, när man tittar djupare i deras webbplats är det inte förvånande att se hur mycket de tar för att skicka ut lite aska i rymden: Spaceflight with return to Earth från 695 dollar Launch into Earth orbit från 2495 dollar Launch to lunar orbit or surface från 9995 dollar Launch into deep space från 12500 dollar Visst, att skicka ut rymdsonder och annat är inte billigt, men jag är lite kluven till hur jag ska förhålla mig till det här. Skickade iaf in ett meddelande: "Hi guys. Loved your work with Star Trek and other things. Come back soon and tell us if Vulcan is as close as we always thought it was. Also, bring proof!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 (edited) "Hi guys. Loved your work with Star Trek and other things. Come back soon and tell us if Vulcan is as close as we always thought it was. Also, bring proof!" :lol: Jag föredrar nog att hålla min aska på jorden. Det är ju inte precis så att man kan njuta av utsikten däruppe... Edited January 29, 2009 by Marvin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Jag föredrar nog att hålla min aska på jorden. Det är ju inte precis så att man kan njuta av utsikten däruppe... Men det kan du som aska här nere...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Jag tänker som så att jag inte behöver min fysiska kropp, eller aska, för att åka på äventyr när den dagen kommer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts