Nyhet Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 SF Bios informationsavdelning meddelade idag Star Trek Databas att förköpet av biljetter släppta till Stockholm, Göteborg och Malmö börjar den 1 maj och att de troligen släpper biljetterna till övriga landet onsdagen den 6 maj. Härligt att äntligen få ett datum och även om man kunde hoppas på ett tidigare biljettsläpp så är nog detta ändå bra nog. Är det någon som har koll på vilken tid på dagen som biljetterna brukar släppas (undrar en redaktör som befinner sig utanför normalt Internetanvändande just den dagen)? Tillägg kl 13:58: Enligt förtydligande från SF Bio så öppnar normalt sett bokningssystemet vid 7-8-tiden på morgonen. [ Till originalnyheten ]
Mr Trek Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Tur att jag har en halvtimme sovmorgon på fredag! Jag lär gå upp klockan 6 och vakta datorn...
Mr Trek Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Tur att jag har en halvtimme sovmorgon på fredag! Jag lär gå upp klockan 6 och vakta datorn... Ha ha, jag kom på min tabbe först, första maj är en ledig dag då kan jag gå upp kl. 5 istället...
drakryttare Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Den officiella svenska star trek sidan har denna adress: http://www.startrekmovie.com/intl/se/
Mr Trek Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Fast den är riktigt usel jämfört med den "riktiga", den har nästan inget material i jämförelse!
The Holy Three Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Precis det jag misstänkte, onsdagen före premiären brukar man oftast kunna boka biljetterna.
tsara Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 (edited) Ah, boka framför datorn, har inte ens tänkt på det! Har aldrig köpt biljetter till någon filmpremiär alls tidigare, och har hela tiden gått och haft bilden av att jag ska stå och frysa i en kö utanför biografen, haha. Men det är klart. Man köper ju alltid annars över internet, så varför skulle man inte kunna göra det nu? Skönt. Edited April 27, 2009 by tsara
The Holy Three Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Nej, det gör man inte, så länge det inte är Star Wars eller Sagan Om Ringen filmer som har premiär, alternativt Harry Potter.
tsara Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Så är det helt enkelt bara att sitta framför datorn en kvart innan biljetterna släpps och vänta på att de blir bokningsbara? Verkar för enkelt på något sätt.
The Holy Three Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Det är precis så lätt Jag kan ju tillägga att filmer väldigt sällan blir fullsatta, har jag varit med om kanske 2-3 gånger de senaste 3-4 åren, och jag går oftast på bio några gånger i månaden.
tsara Posted April 28, 2009 Report Posted April 28, 2009 Nej, vanliga filmer brukar det inte va problemos med. Har du varit på någon filmpremiär i stil med en Star Trek-premiär, var det stort tryck efter biljetterna då? Svårt att veta hur snabbt de kommer gå, eftersom man inte alls vet hur stort intresset är för filmen i sin stad, för min del Malmö...
The Holy Three Posted April 28, 2009 Report Posted April 28, 2009 Ingen i stil med Star Trek tyvärr, men då Star Trek inte är något överdrivet stort här i Sverige så lär det inte vara några problem.
Mr Trek Posted April 28, 2009 Report Posted April 28, 2009 "Tyvärr" är ju inte Star Trek så stort i Sverige, men premiären kanske kan bli fullsatt.
Mr Trek Posted May 1, 2009 Report Posted May 1, 2009 (edited) Yes, nu har jag 6 st biljetter, till premiären! Edited May 1, 2009 by Mr Trek
Mr Trek Posted May 1, 2009 Report Posted May 1, 2009 Familjen(jag, pappa, mamma, lillsyrran) en kompis och kompisens mamma, sammanlagt 6 st. Sen med alla andra trekkers i biografen såklart! ;)
The Holy Three Posted May 1, 2009 Report Posted May 1, 2009 Bra jobbat, det är helt rätt! Man ska försöka dra med sig så många som möjligt till en sån här premiär.
Mr Trek Posted May 1, 2009 Report Posted May 1, 2009 Ja det ska man verkligen, fast just de här var inte så svåra att få med sig.
The Holy Three Posted May 1, 2009 Report Posted May 1, 2009 Önskar jag kunde säga detsamma om min familj...
Mr Trek Posted May 2, 2009 Report Posted May 2, 2009 (edited) Det gäller att ta dem stegvis, även om man själv tar allt på samma gång ;) Edited May 2, 2009 by Mr Trek
Recommended Posts