Nyhet Posted November 13, 2009 Report Share Posted November 13, 2009 Som ni säkert vet blev Star Treks första pilotavsnitt, The Cage, avvisat från NBCs sida och programbolaget fick ordna fram en ny som bättre passade in i deras agenda. Detta blev Star Treks andra pilotavsnitt Where No Man Has Gone Before. Detta andra pilotavsnitt hade en alternativ version som dock aldrig sändes på TV, men filmen som hade den försvann med tiden. En filmsamlare i Tyskland fick tag på den och den ges nu ut på originalseriens Blu-ray-utgåva av säsong 3 (i mitten av december). Förhoppningsvis är det ingen skillnad på den europeiska och amerikanska utgåvan, så att avsnittet verkligen hänger med här också. Ni kan se några tidigare funna klipp från den alternativa versionen här. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 På Bluray givetvis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 The Cage har väl blivit publicerat tidigare? I alla fall har jag något minne av att jag har sett det avsnittet... :knäpp: J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 Det har du JAF, eftersom du sett det på Stockholm Trekkers videodagar. Detta är dock ett annat avsnitt. "where no man has gobe before", som var pilot nr 2 efter att the Cage fått avslag från filmbolaget. Yoytubeklippet är alltså bortklippta och alternative scener från avsnittet "where no man has gone before". Öppningsscenen var helt annorlunda bl a. Kul att se, men inte skaffar jag dem på blueray pga de här scenerna. Jag har redan ju TOS på dvd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts