Gå till innehåll

I natt kan Star Trek-franschisen vinna sin första Oscar


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Tjugonio av trettiotvå proffstyckare tror att Star Trek vinner en Oscar för bästa make-up i natt när Oscarsgalan hålls. Det visar en sammanställning bloggen Awards Daily har gjort.

De tre som inte tror på Star Trek menar i stället att The Young Victoria tar hem priset. Star Treks chanser i övriga tre kategorier där filmen är nominerad bedöms som obefintliga. Alla tror att Avatar tar hem priset för bästa visuella effekter. I kategorien bästa ljudredigering är Avatar också favorit, även om The Hurt Locker får en del stöd. Just The Hurt Locker tippas dock att vinna för bästa ljudmix.

Avatar och The Hurt Locker tros också göra upp om Oscarsstatyetten för bästa film, där även sf-filmen District Nine är nominerad.

Star Trek-filmens kompositör Michael Giacchino väntas ta hem en Oscar för bästa filmmusik för Upp.

Galan sänds på Kanal 9 med start 02.35, men sändningen startar redan 00.00 med bilder från röda mattan, då stjärnorna anländer. Årets värdar är Alec Baldwin och Steve Martin som bland annat får hjälp av Chris Pine (Kirk) för att dela ut årets Oscars.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat upp med en påse smörpopcorn, tre påsar chips, 5 dl dipp, 5 liter läsk, 500g chilinötter & två påsar brio godis inför Oscarsgalan. Händerna kommer uppenbarligen vara upptagna under kvällen men jag ska försöka hålla tummarna under de kategorierna Star Trek är med. Detta kan bli en historisk dag för Star Trek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukade vara uppe ändå, nattmänniska som man är klarade jag av det. Gäller att planera, försöka sova lite under dagen så man är piggare på natten om det är vad som krävs.

Tyvärr var det Sci-Fi mässan för mig under dagen igår :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag, försökandes att sova någon annan ång än 22.45-23.45 eller 01.00-02.00 går bara inte :P Dessutom behöver jag nästan alltid mer än en timme för att somna, så attt "sova middag" är ingenting för mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...