Nyhet Posted April 7, 2010 Report Posted April 7, 2010 De som väntar på att Star Trek: Online ska släppas på konsolerna Xbox 360 and PlayStation 3 får vänta förgäves. I dagarna meddelade Cryptic Studio:s chef Jack Emmert att alla resurser läggs på att få PC-versionen så bra som möjligt och därför har man släppt planerna på en konsolversion av spelet. Man hade kommit så långt att man kunde visa upp en fungerande pre-betaversion. Men därifrån att ta steget till en fullfungerande version är en lång process, dessutom innebär marknadsföringsbiten en avsevärd investering.Ett par andra nätspel har rönt samma öde från speltillverkaren; Age of Conan och Champions Online.Källa[ Till originalnyheten ]
thamupp Posted April 7, 2010 Report Posted April 7, 2010 Bra att höra, MMO på konsol är skräp i vilket fall + det skulle bara göra spelet sämre för oss pc användare om dom ska jobba på en annan version på spelet också. Att det inte blir nått är ingen stor överraskning, det har inte pratats nått om det och det skulle troligen floppa. Redigeringsorsak: Ändrat ord till det trevligare skräp. J.
Mr Trek Posted April 7, 2010 Report Posted April 7, 2010 Det ändå som väl hade varit kul vore om det hade gått att göra spelet för Wii, det skulle kunna ha blivit unikt
Recommended Posts