Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Inatt så såg jag färdigt på Lost. Vilken underbar resa som det har varit. Det var bara något tillfälligt som gjorde att jag tappade sugen då jag följde serien i TV4´s tempo. Jag rankar den, tillsammans med en handfull andra tv-serier, som något av det absolut bästa som jag har sett. Alla kategorier. Jag tycker att slutet var väldigt bra och passande. Jag var själv inne på det under första säsongen och jag ändrade aldrig uppfattning. Jag är glad att det blev det här slutet och inte något av alla andr teorier som kom och gick under seriens gång.

I sin helhet är serien makalöst bra när det kommer till handling, karaktärer, kontinuitet, samt hela produktionen när det gäller skådespelare, regissörer, manusförfattare, mfl. Jag kanske inte fick svar på alla mina frågor, men det behöver inte betyda att det är något negativt. Många gånger är det mer intressant att få tänka ut ett svar själv. Och visst var det lite ojämnt ibland, sett till karaktärer och delar av handlingen. Men den här serien har en väldigt hög lägsta nivå, så till och med när man ser dom lite sämre bitarna så är det oftast väldigt bra. Nu ska jag låta Lost få sjunka in ordentligt och bara njuta.

Håller fullkomligt med. LOST är bland det bästa som hänt TV sedan Star Trek satte igång 1966. Hjärtat sitter i karaktärerna, som är så bra skrivna att jag inte kan komma på en annan serie med så bra skrivna karaktärer. Du gör rätt i att försöka smälta hela upplevelsen, det kan ta ett tag.

För övrigt tycker jag att säsong sex var en av de bästa i hela serien, speciellt andra hälften när man verkligen kände att slutet var nära. Sista avsnittet var så episkt det kunde bli.

Ett mästerverk!

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Postad

Då har jag sett färdigt på säs 6 av Lost och besvikelse är det ord som passar bäst. Den spårade totalt ur de sista avsnitten och blev skrattretande larvig :( Annars var det en jättemysig serie som passar alla 12+ oavsett vilken genre man föredrar.

Postad

Va? :o Nu blev jag allt lite chockad ändå, tycker dom allra sista avsnittena var bland det bästa jag någonsin sett på TV. Tyckte inte att det spårade ur alls. Var öppen för det mesta efter allt vi fått se genom säsongerna.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...