Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

De amerikanska komikerna Jon Stewart och Stephen Colbert skämtade i helgen om Star Trek vid ett stort demokratiskt valmöte inför kongressvalen.

Stewart, som bland annat går att ses på CNN och Comedy Central, debatterade Colbert i Washington och nämnde corbomite för att skrämma sin motståndare.

Colbert, som parodiserar konservativa nyhetsanalytiker, blev vettskrämd och frågar vad corbomite är för något. Då tvingas Stewart erkänna att han hittade på ordet, och att det egentligen kommer ifrån Star Trek och avsnittet The Corbomite Maneuver i TOS. Se allt nedan via Trekmovies utsände som filmade debatten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HGeqQyFotjg

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet
Posted (edited)

Faktiskt lite småroligt. Brukar ofta tycka att Jon Stewart är lite överdriven, men här skötte han, och hans kumpan, sig riktigt bra.

Men allvarligt, behövs det mer humor i USAs politik? :huh:

Edited by Unkas
×
×
  • Create New...