Nyhet Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 Marlon Brando var aktuell som skurken Soran i Generations från 1994. - Jag fick ett samtal från Marlon Brandos agent som sa att han var intresserad att spela rollen. Det var ett stort ögonblick i mitt liv. Men filmbolaget var ovilliga att betala det som Mr. Brando ville ha, säger Rick Berman till Star Trek.com. Berman berättar också att Isabella Rossellini kontaktades för rollen som Borgdrottningen i First Contact, och att han försökte få Tom Hanks att spela en mindre roll i samma film samt Insurrection. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 Man kan ju aldrig veta hur det skulle blivit om den ena eller andra skådespelaren varit med i Star Trek, men jag känner rent instinktivt att det var bra att inte Tom Hanks blev involverad. För övrigt hör jag ju också till dem som tycker att en av ST´s styrkor är att inte ha med stora stjärnor. Visserligen var Whoopi Goldberg en stor stjärna när hon var med i TNG, och det motbevisar mitt påstående. Dock gjorde hon det inte för pengara, utan är närmast en Trekker, och ville bli involverad på grund av det. ST har alltid haft väldigt duktiga och kompetenta skådespelare som ofta kommit från teater-världen. De är inte så väldigt kända, men har ofta en enastående förmåga att ta en roll och skapa bra karaktärer. Stora stjärnor gör snarare sin egen grej. Rollen får annpassa sig efter dem och inte tvärt om. Det ser jag som en nackdel i Star Trek-sammanhang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts