The Holy Three Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Det här är uppföljaren till William Shatners bok från 1993, Star Trek Memories. Denna kom ut året senare och i den tar han itu med dom sju filmerna han medverkade i, medan den första handlade om Shatners minnen från originalserien. Jag köpte mitt ex förra året för att få den signerad av William Shatner på London Film & Comic Con, men har inte tagit mig tiden att börja läsa den förrän nu. Finns det några medlemmar på forumet som läst den här boken? Vad tyckte ni? Är den bättre eller sämre än Star Trek Memories? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Det är en bok som ska läsas efter det att jag läst The Longest Trek av Grace Lee Whitney (Yeoman Rand). Föregångaren var intressant läsning. Shatner har verkligen glimten i ögat när han skriver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 18, 2011 Author Report Share Posted April 18, 2011 Ja, en av dom största behållningarna med Shatners böcker är humorn i dom. Dom är lika roliga som dom är intressanta. The Longest Trek har jag nyligen fått höra om också, definitivt en bok jag ska köpa och läsa någon gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 21, 2011 Author Report Share Posted April 21, 2011 Läste klart boken tidigare idag och kan nog konstatera att den är snäppet bättre än Star Trek Memories, mest pga att han verkar ha mer att kunna berätta i den här tack vare att filmerna inte var så överdrivet gamla när han började skriva boken. Har nu lagt upp min recension av boken på databasen som ni kan läsa här: http://www.startrekdb.se/litteratur/litteratur.php?litteratur=434 Get a Life! blir nog nästa bok att läsa av Shatner, den ser väldigt lovande ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts