laxsill Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Jag antar att många Star Trek-fantaster är intresserad av annan visionär framtidskultur än Star Trek. Jag är helt ointresserad av andra Science Fiction-serier, men när det kommer till spel är det annorlunda. Jag spelade nyss klart det fantastiska Deus Ex från 2000, som måste sägas vara en jättebra motvikt mot den glada och utopiska framtidsvärlden i Star Trek. Att spelet är unikt är svårt att förneka, varken i spelmekanismerna eller i handlingen. Så, ni som har spelat det, vad tycker ni? Vilka av sluten tyckte ni bäst om? Varför? Hur pass realistiskt verkar den dystopi som presenteras i Deus Ex jämfört med den utopi som presenteras i Star Trek (när man bortser från detaljer och ser till större teman)? Och såklart, hur coola är inte cyborgteknologierna som presenteras? Kan tilläggas att jag inte spelat uppföljaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts