Jocke Posted November 23, 2002 Report Share Posted November 23, 2002 Jag har precis uppgraderat till Invision Board v1.1. Jag ber att alla medlemmar går till kontrollpanelen och kollar över alla inställningar. Även fast detta detta är en Beta-version så är den stabil och det verkar finnas väldigt få buggar och inga som är direkt funktionsstörande. Några nyheter i v1.1: - Kalender, finns möjlighet att lägga in händelser i kalendern, som tex treffar och födelsedagar. Detta kan endast förumledarna göra, om du har något som du tycker passar i kalendern, så kan du skicka det till dom, så bedömer dom om det passar i kalendern. - Privata meddelanden har förbättrats en hel del, med nya funktioner och enklare interface. - Kod knapparna när ni skriver inlägg har förbättrats. Nu trycker man på knappen en gång för att öppna och igen för att stänga. Går att lägga in taggen där markören är (endast IE). - Sökfunktionen är nu både effektiver och snabbare. - Snabbinloggningsruta på framsidan. - Det finns en länk i varje inlägg som heter "Rapportera detta inlägg", används för att rapportera ett inlägg till forumledaren. - Min assistent, ett litet fönster där man kan söka, visa dagens aktiva ämnen, topp 10 postare m.m. - Aktiva medlemmar visas i forumkategorierna och ämnena. - I kontrollpanelen så kan du nu välja hur många ämnen och inlägg som skall visas per sida. - Ladda ner ett ämne i HTML eller som ett Word-dokument. Detta är bara några av de nyheter som finns i v1.1 resten får ni upptäck själva , det är även en hel del buggfixar. Har ni några problem eller frågor om v1.1 så får ni g??rna ta upp dom i "Frågor, Kommentarer och förslag". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted November 23, 2002 Report Share Posted November 23, 2002 (edited) Går att lägga in taggen där markören är (endast IE). Jag säger som Gert Fylking: Äntligen!!! Jättesnyggt Jocke. Nu fattas bara ett ljusare skin, som kronan på verket. Edited November 23, 2002 by Essray Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 23, 2002 Report Share Posted November 23, 2002 Måste bara säga att "Min assistent" är mycker bra det ger ett lätt sätt att navigera på forumet. stort plus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 23, 2002 Report Share Posted November 23, 2002 Det kanske bara är min dator just nu, men är inte forat mycket "segare"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 24, 2002 Author Report Share Posted November 24, 2002 Det kanske bara är min dator just nu, men är inte forat mycket "segare"? Jag har inte märkt någon skillnad, det är mycket möjligt att det är din uppkoppling. Det kan hända att forumet har blivit långsammare på vissa ställen, men jag tror det är marginellt, istället så har det nog blivit snabbare i vissa områden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts