Jump to content

Terra nova läggs ner?

Nyhet

Recommended Posts

BildBrannon Bragas och Steven Spielbergs TV-serie Terra nova har fått ett stort bakslag när den amerikanska TV-kanalen Fox, som tidigare gett grönt ljus för en andra säsong, nu stoppar Terra nova från att visas framledes. Detta behöver inte innebära slutet för serien, för produktionsbolaget 20 Century arbetar på att sälja den till andra kanaler. Men chanserna att sälja en serie till ett vad de önskar bra pris när en storkanal redan tackat nej är väl tyvärr inte så stor.

Det här är bara ännu ett exempel på att TV-bolagens minskande marginaler leder till att science fiction-serier såväl som andra marginaliserade genrer till övervägande del läggs ner i förtid istället för att det satsas på en andra säsong.

Det fanns en stor potential i Terra nova, särskilt vad gäller skådespelarna, så det är tråkigt om det nu faktiskt är så att ännu en science fiction-serie når sitt slut.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Hmm, jag har gjort ett försök med Äkta Människor och det är lite svårt att stå ut med horribelt skådespeleri från de flesta. Skicka serien till Kanada och se vad de kan göra med den. Har verkligen inte blundat. Bästa nordiska scifiserien/filmen är nog norska Fripassageraren.

Det verkar som om det finns lite hopp för Terra Nova

http://akas.imdb.com/news/ni24087348/

Jag har lite svårt för pappan i Anitas familj och bombmannen, annars tycker jag de flesta sköter sig riktigt bra rent skådespelarmässigt. Sonen blir jag inte riktigt klok på men jag har svårt att avgöra om det beror på hans skådespeleri eller om rollen ska vara så där träig. Hade nog blivit bättre om man valt Måns Zelmerlöv istället. Bäst är helt klart Anita/Mimmi, även om jag är lite partisk där. J.