sience Posted July 22, 2012 Report Share Posted July 22, 2012 Någon som kan titeln på en amerikansk sience-fictionserie (svartvit) som gick någon gång på 60-talet? Martin Landau & Barbara Bain gjorde huvudrollerna. Introt var som följer: ett stort flygande tefat som kommer upp ur havets botten genom en gigantisk havsvirvel (malström) för nya uppdrag i rymden. Tyskarna gjorde ett liknande intro, men inte lika snyggt som amerikanarnas. Det ska visst ha varit föregångaren till "Månbas Alpha"!! Själv är jag född på 50-talet så det är en fördel om någon från samma årgång svarar. Serien har existerat - har frågat en del, men dom kommer tyvärr inte ihåg titeln! Tacksam för svar - har sökt namnet i flera år!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 23, 2012 Report Share Posted July 23, 2012 Landau var med i The Outer Limits en amerikansk sf-serie ett par gånger (och var faktiskt aktuell som rollen som Spock tror jag), men jag antar att det inte är den du söker. Jag tittar på Imdb men hittar inget som skulle vara det som du beskriver. Men titta gärna själv om du inte har gjort det förut. Bain och Landau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts