michaeala Posted August 12, 2012 Report Share Posted August 12, 2012 Jag har länge undrat över kvinnliga klingons kläder. Klingons ska föreställa ett krigarfolk. Varför har då kvinnliga klingonkrigare inget skydd vid bröstet, det mest sårbara stället på kroppen (antar jag). Det måste vara enkelt att hugga ihjäl dem där?? Känns lite underligt tycker jag.. Finns något svar på det eller är det bara ett sätt att få maskulina kvinnor med enorma pannor sexiga på det enda sätt de (skaparna) kunde komma på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted August 12, 2012 Report Share Posted August 12, 2012 (edited) Jag kan väl delvis hålla med dig. Alla klingonuniformer jag sett för klingonkvinnor har antingen haft bröstplattor eller ett heltäckande skydd (ibland pansar) över bysten. Se t.ex.: http://www.shadowdal...com/klingon.htm http://www.stowiki.o...lingon_uniforms Att det ibland finns en öppning mellan brösten är väl bara för att framhäva det kvinnliga (och för att uniformen skall se ut som ett klädesplagg för kvinnor). Det blir förstås en oskyddad del, men som t.ex. alla RPG-spelare känner till har speldesigners svårt att låta bli att låta kvinnorna se "sexiga" ut, vilket automatisk verkar leda till att det går åt mindre tyg (det går väl lite igen även i Star Trek). Edited August 12, 2012 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted August 13, 2012 Report Share Posted August 13, 2012 Om man tänker på den klingonska anatomin har de en del extraorgan som t.ex. en tredje lunga - i fall att en annan skulle skadas. Vidare är det ju så att bröstkorgen täcker området i fråga och deflekterar skador. Om jag skulle gissa skulle jag tro att klingons är ganska rubusta av sig (vilket inkluderar en välutvecklad benstomme, extraorgan m.m.) som ett resultat av en evolution i en tuff miljö med mycket inbördes konflikter och strider vilket gynnat dylika mutationer. Således kanske det inte gör så mycket att de blottar området i fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts