Nyhet Posted December 31, 2012 Report Share Posted December 31, 2012 Gerry Anderson har avlidit. Han är mest känd för att ha skapat Thunderbirds och Månbas Alfa. Anderson avled på annandag jul och blev 83 år, skriver The Guardian. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarek Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Såg först TOS sedan Månbas alfa. Blev helt Space 1999 såld. Men som vuxen fattades ngt i Space 1999 som TOS o TNG hade. Hade Eagle 1 från Corgi (även Enterprise men min pappa slängde dessa). Favis Barbara Bains som även spelade med i Mission Impossible (blivande frågesportfråga här med anknytning ST skådis) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Var stort fan av Månbas Alfa när jag var liten. Favoriten var Allan. Han ju flyga Eagles jämt. Det kan vara kul att se ett avsnitt då och då men serien håller inte lika bra som Star Trek. Fick varken Månbas Alfa- eller Star Trekleksaker när jag var liten. Hittade dock en Corgis Eagle, som jag raskt lade beslag på, i min bättre hälfts leksakslåda från barndomen. Har inte sett Thunderbirds men hört gott om den serien. RIP Gerry Anderson. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts