Aike Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 (edited) Utifrån trailers, Empireartiklen om filmen, vad skådespelare säger i intervjuer och så vidare går det nu att få fram mer konkret om filmens handling. Nedan presenterar jag vad som är en trolig handling. Precis som rubriken antyder bör man inte delta eller läsa tråden om man vill förbli spoilerfri. Jag väljer att inte lägga spoilertaggar om inlägget, eftersom det delvis också är spekulation och därför att de som vill diskutera detta utan böket med spoilerboxar kan göra det i denna tråden. Övriga som inte vill bör alltså lämna tråden. I alla fall fram till maj. Noteras bör också att det är väldigt mycket som är okänt. Till exempel om John Harrison är John Harrison eller någon annan, hans motiv och bakgrund, hur han besegras, om någon viktig figur dör eller skadas. Vilken roll klingonerna har i filmen samt Peter Wellers figur är i nuläget helt okänd. Med mycket mera. Så sluta läsa nu om du verkligen inte vill veta mer... Star Trek Into Darkness handling John Harrison dyker upp i London i filmens inledning, där han erbjuder ett föräldrapar hjälp för att få deras dotter att tillfriskna. Harrison har tidigare arbetat i Stjärnflottan. Samtidigt befinner sig Kirk och Enterprise på planeten Niburu för att rädda en prewarpcivilisation från att gå under på grund av ett vulkanutbrott. De lyckas efter mycket möda med detta i en rad scener som har samma tempo och fartfylldhet som en klassisk Indiana Jones inledning. Harrison genomför ett terrordåd i London som ödelägger staden, vilket får Enterprise att bli hemkallat. Under en minnes- och begravningsceremoni som hålls i San Fransico attackerar Harrison på nytt. Hemstaden för stjärnflottan skadas svårt, samtidigt som Kirk och Spock misslyckas med att stoppa terrordådet. Kirk förlorar sin kaptenstjänst. Detta skulle kunna bero på att han redan hade tillfångatagit Harrison innan det andra terrordådet, men gått i en fälla. Eller beror det enbart på att terrordådet skedde och han misslyckades med att stoppa det. Pike sänder ut Kirk, Spock och Uhura på ett hemligt uppdrag för att ta fast Harrison som har flytt till Kronos, klingonernas hemvärld. Ute i rymden eller på Kronos kommer slutstriden stå mellan Kirk och Harrison. Edited February 3, 2013 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 16, 2013 Author Report Share Posted April 16, 2013 Jag tror att jag får revidera ovanstående en del. Slutstriden är definitivt vid jorden och i San Fransciso. Jag tror att Harrison har ett superskepp som tillhör Dreadnought-klassen och det är det man ser störta ner på jorden. Det är alltså inte Enterprise. Sedan om han omkommer här eller inte är osäkert. Det kan vara så att han slåss på en plattform med Spock i slutet. Men vi får se. Spännande blir det i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts