Jump to content

Vem skulle du vilja vara?

Vem  

6 members have voted

1. 1. Vem skulle du vilja vara?

• Data
      2
    • Picard
      0
    • La forge
      0
    • Annan
      4

Recommended Posts

Konstigt nog så kommer jag inte på någon karaktär som jag skulle vilja vara om jag fick chansen, trots att TNG är min favoritserie.

Picard är kanske min favoritkaraktär, men jag kan inte riktigt se mig som honom.

Worf utvecklas mycket under seriens gång, men det är först under DS9 som det ens blir ett möjligt alternativ för mig.

Geordi är väl helt ok, men om jag nu får välja vem jag vill så är det onödigt att välja någon med ett så misslyckat kärleksliv.

Crusher och Troi tycker jag inte tillräckligt om som karaktärer, dessutom verkar de ha väldigt tråkiga arbetsuppgifter, i mitt tycke. Är heller inte mycket för Trois överkänslighet.

Riker....det är inte jag.

Wesley skulle jag inte heller vilja vara, inte som han skrevs i de första säsongerna. Frammåt slutet av hans tid i serien så blev det mycket bättre, men sättet han försvann lämnar för mycket oklart om hur det hade varit att vara i hans skor efter det.

Det lämnar Data som bästa alternativ bland huvudkaraktärerna, med hans vilja att lära, kompetens och logiska tänkande (dessutom ett bättre kärleksliv än Geordi), även om det inte är en fullträff.

Jag skulle vilja vara Q men en bättre person. Tänk all kraft man skulle ha! Men man får inte missbruka den för om man är stark måste man vara snäll :P

Sant. Jag tror dock det hade varit svårt att hålla sådana krafter i styr. :)

"Power corrupts and absolute power corrupts absolutely." - Lord Acton

"Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power." - Abraham Lincoln